Blog

Primii profesori de engleză certificați CELTA, în România!

 
În urmă cu o lună, Shakespeare School dădea START-ul primului curs intensiv de pregătire Cambridge CELTA din România. Pe scurt: 20 de zile de cursuri, de dimineață până seara, 12 cursanți, 2 tutori și multă muncă pentru o întreagă echipă care a făcut ca totul să se desfășoare ca la carte, de la formularele de aplicare, la dosarele pentru înscrieri și organizarea efectivă a cursului.

Curs CELTA Shakespeare School

 
Cursul CELTA, primul de la noi din țară, a ajuns astăzi la final. Cei doisprezece profesori de limba engleză care l-au urmat au primit la finalul unei luni de training intensiv certificatul prin care pot să predea engleza ca profesori non-nativi, oriunde în lume. Pentru ei, cele 4 săpămâni dedicate exclusiv pregătirii pentru obținerea certificatului CELTA au însemnat ore intense de studiu, practică, teme pentru acasă, evaluare continuă, feedback-uri constructive, dezbateri despre metodele de predare și multe informații noi, utile pentru dezvoltarea lor profesională, vor aduce eficiență și calitate cursurilor predate de acum înainte.
 
Pentru Shakespeare School, organizarea primul curs CELTA din România – și, desigur acreditarea obținută din partea Cambridge Language Assessment din cadrul Universității Cambridge ca fiind singurul centru de pregătire și examinare CELTA din țară – este un mare motiv de mândrie și o dovadă a calității și profesionalismul dobândite în cei peste 12 ani de expertiză în predarea limbii engleze.
 
Ce aduce nou trainingul Cambridge CELTA
În primul rând perfecționarea metodei de predare a profesorilor, printr-o abordare practică ce urmărește nevoile reale ale profesorului dar și ale elevilor. În al doilea rând, cursanții sunt provocați să predea limba engleză unui grup de elevi adulți, primind îndrumare din partea tutorilor acreditați Cambridge CELTA. De asemenea, ei sunt antrenați în sesiuni de discuții despre propria metodă de predare și învață cum să fie mai eficienți pentru a oferi elevilor cursuri de calitate.
 
Cum s-a desfășurat cursul de pregătire intensivă Cambridge CELTA
Cei doisprezece cursanți au fost împărțiți în două grupe, însoțite fiecare de câte un tutor. La două săptămâni, tutorii s-au schimbat între ei. Fiecare cursant a avut ocazia să predea unui grup de elevi voluntari, iar după fiecare sesiune de predare a fost evaluat într-o ședință de feedback, pe de o parte de tutor, pe de cealaltă parte de colegii care nu au predat în ziua respectivă.
În a doua parte a zilei, au avut loc două ședințe de input session, care au combinat noțiuni de metodologie cu activități practice – modul în care acestea pot fi aplicate în orele de curs. Profesorii participanți la curs au fost evaluați continuu, în funcție de trei criterii – prestația de la orele demonstrative, temele scrise și gradul de implicare pe parcursul trainingului, iar la finalul cursului au primit acreditarea Cambridge CELTA.
 
Gândurile cursanților la final de curs CELTA
 „Mă bucur că am avut ocazia să urmăresc profesori experimentați și să primesc de la ei feedback-uri personalizate și constructive. Am învățat multe lucruri noi … de la cât de multă muncă intră în partea de planificare – și asta îți asigură o mare parte din succesul din timpul orei – până la ce înseamnă noțiunea de class management, cum oferi feedback elevilor tăi, cum îi monitorizezi, care este metoda cea mai eficientă de lucru cu ei. În afară de partea de metodică, am învățat că e important să îți aduci personalitatea în clasă, să fii relaxat și să oferi elevilor încredere să se exprime.”  Mara Blaj, profesor de limba engleză în București

 Prima dată am auzit de CELTA de la o fostă colegă de breaslă care m-a încurajat să îl fac. Atunci cursul nu se ținea în România, variantele erau să merg în Marea Britanie, Praga sau Budapesta, lucru pe care nu mi l-am permis financiar. De aceea m-am grăbit să aplic imediat ce am aflat că anul acesta aș putea să îmi obșin certificatul CELTA urmând cursul în București, la Shakespeare School. Trainingul este o provocare, mă așteptam să fie așa. Am învățat foarte multe din feedback-ul primit la finalul orelor susținute de fiecare dintre noi, dar și în timpul sesiunilor de input pe care le-am avut în fiecare după-amiază. ” Victor Popescu, profesor de limba engleză, Iași

Cursul CELTA este un pas foarte important în dezvoltarea profesională a unui profesor de limba engleză, chiar dacă acesta are deja ani de experiență în spate. Ce aduce nou? Aș puncta două lucruri care mi s-au părut mai importante. În primul rând ești pus tu personal în fața altor profesori, fiecare cu experiența proprie și în fața trainerului care îți disecă efectiv lecția și poate să spună punctual ce probleme ai sau ce lucruri bune faci,  iar lucrurile tale bune sau rele sunt și un exemplu pentru ceilalți. În al doilea rând, modul de a preda adulților impune anumite rigori pe care nu tot timpul le respecți la clasă, iar acest curs te învață, practic, să fii mult mai atent cu modul în care te percepi tu și cel în care te percep ceilalți. ” Elena Bran, professor de limba engleză
 
Îmi doream să fac acest training înainte să îl pot urma în România. Mi-am propus să economisesc bani timp de doi ani, în ideea că trebuie să plătesc pe lângă taxa de curs transportul, cazarea și tot ce implică a sta o lună într-o țară străină. Faptul că Shakespeare School a devenit centru acreditat CELTA a fost o reală oportunitate pentru mine, pentru că am putut să fac cursul anul acesta și să nu mai aștept alți doi ani, probabil, până aș fi ajuns la suma necesară. Cursul în sine m-a ajutat foarte mult. Am avut ocazia să aud multe păreri și feedback-uri asupra propriei mele metode de predare și să le confrunt cu impresia mea asupra cursurilor susținute. De asemenea, sesiunile de input pe care le-am avut în fiecare după-amiază m-au ajutat să îmi explic unele metode pe care le folosesc la clasă, pe care poate nu mi le explicam înaninte și să le organizez mai ferm, să știu exact ce pași trebuie să urmez într-o lecție de reading, de speaking, de listening. Asta te ajută să transmiți cât mai eficient atât ca timp cât și ca informație tot ce vrei tu să le transmiți elevilor.”  Marilena Chirculete, profesor de limba engleză, București
 
Este un curs foarte interesant și foarte util, pentru că îți permite o dezvoltare profesională în domeniul predării limbii engleze care nu cred că ți-o mai oferă alt curs la noi în țară în acest moment. Am fost foarte încântat de prestația celor doi tutori care au dat dovadă de un profesionalism foarte solid, în sensul că ne-au oferit feedback constant, metodele noastre de predare s-au îmbunătățit și am văzut asta deja pe cursanți. De asemenea, am avut oportunitatea de a-mi analiza greșelile și de le elimina. Pe de altă parte, m-a ajutat mult faptul că am putut urma acest curs recunoscut internațional la București și nu în străinătate. Financiar, este un avantaj foarte mare de care mă bucur că am putut beneficia.” Tiberiu Dodan, profesor limba engleză, București
 
A fost o experiență interesantă. Am reușit să învăț în aceste săptămâni foarte multe lucruri noi și nu m-am plictisit o clipă. Toți profesorii ne-au împărțit un stil de predare care nu ne-a lăsat să ne plictisim. Consider că metoda CELTA e o metodă antrenantă, în care studentul participă, ca într-un joc, mult mai eficientă decât una clasică, plictisitoare. Este foarte plăcut să vezi adulți încântați cum intră în roluri și nu se dau bătuți când sunt puși să pronunțe un cuvânt mai ”dificil”. Dacă timpul mi-ar permite, chiar aș repeta o astfel de experiență.” Ionela M., una dintre elevele voluntare
 
Îi felicităm pe cei 12 profesori acreditați CELTA și așteptăm, cu drag, următoarea grupă de cursanți care vor avea ocazia să parcurgă trainingul de pregătire și certificare Cambridge CELTA în luna ianuarie 2015. Detaliile despre înscriere și informațiile despre avantajele obținerii unui certificat Cambridge CELTA se găsesc pe pagina dedicată www.celtatraining.ro.
 

 

Ți-a plăcut acest articol? Ți s-au părut folositoare sfaturile noastre? Atunci hai pe canalul nostru de YouTube sau pe pagina noastră de Facebook pentru și mai multe sfaturi și povești cu care te poți identifica!

Shakespeare School și-a creat o metodă de predare a limbii engleze inovatoare, care reprezintă o aplicare originală a Teoriei Inteligențelor Multiple. 

Ce înseamnă, concret, metoda noastră?
Profesorii identifică și adaptează atmosfera din clasă și activitățile, astfel încât ele să răspundă intereselor și aptitudinilor fiecărui cursant în parte. Folosim o mare varietate de resurse pentru a oferi calea cea mai rapidă și ușoară spre învățare luând în considerare darul fiecărui cursant în parte.

Descoperă și tu metoda Shakespeare School în cadrul lecțiilor demo de limba engleză!

Mai multe articole