Traim intr-o perioada in care viteza si stresul isi pun din pacate amprenta asupra tuturor aspectelor vietii noastre, inclusiv asupra atmosferei din familie.
Avem nevoie mai mult ca oricand de strategii de parenting si mindfulness pentru a iesi din modul de pilot automat si pentru a trai o viata echilibrata, conectati emotional la nevoile copiilor nostri.
Tocmai de aceea, Shakespeare School isi propune sa creeze, cu ajutorul seriei de Conferinte “Copilul tau – Campion la viata”, un dialog activ intre experti in educatia moderna si psihologia invatarii si dumneavoastra, parintii.
Asadar, ne face o deosebita placere sa va invitam la cea de-a XI-a editie a Conferintei, cu tema “Provocarile parentingului modern: libertate deplina sau reguli? Unde tragem linie”
Mirela Horumbă – psiholog certificat international in metoda Kids Skills si metoda Feuerstein Instrumental Enrichment.
Andreea Păunoiu – coordonatorul Programului de Mindfulness si Dezvoltare personala din cadrul Shakespeare School
”Parenting-ul modern ne face uneori sa fim confuzi si descurajati in ceea ce priveste relatia pe care ar trebui sa o avem cu copiii nostri. In calitate de parinti suntem adesea trasi la raspundere si aratati cu degetul pentru tot ceea ce se intampla in viata copiilor nostri, pentru modul in care acestia se comporta, insa suntem invatati prea putin cum sa traversam practic aceasta perioada plina de provocari.
Modelele traditionale de parenting pe care le avem ca referinta personala sunt, in marea lor majoritate, bazate pe manipulare si control, ceea ce nu inseamna nici pe departe educatie.
Paradigma mostenita de la parintii si bunicii nostri, conform careia copilul nu trebuie sa iasa din cuvantului parintelui ci doar sa execute cu strictete ”comenzile” primite, este depasita si nefunctionala”, spune psihologul Mirela Horumba, alaturi de care va invitam sa descoperiti raspunsul la cateva intrebari esentiale:
– Ce insemna de fapt parenting modern?
– Exista vreo diferenta intre metodele traditionare de parenting si cele actuale?
– Cum stabilim care este abordarea potrivita in cazul copilului nostru?
– Rolul regulilor si cum trebuie stabilite si explicate corect acestea
Parentingul modern versus metodele traditionale. Ce alegem?
Care sunt nevoile psihologice de baza ale copiilor
Cum putem cultiva un mod echilibrat de a-i ghida si disciplina pe copii
Cum putem gestiona intr-un mod mindful conflictele parinte – copil
Shakespeare School se alatura scolilor din intreaga lume care au decis sa apeleze la Mindfulness si la cele mai recente descoperiri din Neurostiinte in procesul de predare-invatare.
Tocmai de aceea, in cea de-a doua parte a conferintei, Andreea Paunoiu, coordonatorul Programului de Mindfulness si Dezvoltare personala din cadrul Shakespeare School, va aborda tema din perspectiva socio-emotionala, dar si a profesorului, care are un rol activ in educarea copiilor si tinerilor.
In plus, va exista si o mini-sesiune de practica in care veti invata cateva exercitii de mindfulness.
La final cei doi speakeri vor raspunde la intrebarile dumneavoastra.
Mirela crede cu putere că fiecare om are în interiorul său un potenţial extraordinar care îl ajută să ducă o viaţă frumoasă şi de calitate, fie că este copil sau adult, lucru pe care l-a descoperit odată cu studiul aprofundat al psihologiei.
Este profesor si psiholog si coordoneaza Programul de Mindfulness si Dezvoltare
personala la Shakespeare School. Pe langa pasiunea pentru limba engleza,
Andreea studiaza de peste 10 ani domeniul psihologiei, in care detine o diploma de
licenta si una de master si in 2021 a absolvit Programul de Formare in Psihoterapii
Cognitiv-Comportamentale al Asociatiei de Psihofarmacoterapie si Stiinte Cognitive.
Este Senior Coach NeuroMindfulness acreditat de NeuroMindfulness Institute si a obtinut de la Mindful Schools USA certificatele Mindfulness Fundamentals si
Mindfulness Essentials for Educators.
De asemenea, Andreea este autoarea ebook-ului ‘’Aventuri din padurea fermecata – Povesti terapeutice pentru copii’’. Ea intelege importanta nevoilor socio-emotionale ale copiilor si militeaza pentru cultivarea unor abilitati de viata importante precum antrenarea atentiei si gestionarea emotiilor, precum si pentru integrarea celor mai recente descoperiri din neurostiinta in educatie.
Andreea crede cu tarie ca performanta academica si succesul in viata sunt strans legate de dezvoltarea personala si viseaza ca fiecare scoala sa ofere cadrul-suport necesar progresului tuturor elevilor sai.