How to fall în love with Shakespeare -Limba engleza învățată de copii cu ajutorul lui Shakespeare

Shakespeare Rocks

Studiul pieselor lui William Shakespeare este un demers de invatare solicitant chiar și pentru cei pasionati de literatura britanica! Totusi, la Shakespere School, prin îndrumarea atenta a profesorilor dedicati și ingredientele nelipsite cursurilor noastre, distracția și jocul, acest lucru devine accesibil și facil pentru copii cu varste cuprinse intre 12 și 14 ani!

Pentru a facilita înțelegerea continutului operei lui William Shakespeare(1564-1616), orice invatacel trebuie sa dobandeasca întâi de toate, notiuni culturale și istorice referitoare la perioada în care marele dramaturg a trăit și a scris. Epoca Elisabetana, Teatrul Globe, Lebada de pe Avon, teatrul elisabetan, sunt notiuni importante pe care copiii le pot reține foarte ușor prin prezentari grafice computerizare, lucru în echipa și competitii!

Pisele de teatru parcurse trebuie să fie accesibile în termeni de continut și tematica varstei copiilor. Tocmai de aceea, am optat pentru studierea cu preponderenta a comediilor, pentru a face invatarea mai plăcută și mai distractivă pentru cursantii nostri. În plus, informația astfel dobandita vine în completarea curriculumului parcurs de elevi în clasele gimnaziale, comedia fiind o specie a genului gramatica vizată în cadrul orelor de Limba și Literatura Romana.

Alături de comedii precum Visul unei nopti de vara(1594/95), Mult zgomot pentru nimic(1598/99) sau Imblanzirea scopiei(1590/94), tragedia în 5 acte Romeo și Julieta(1597) este probabil una dintre cele mai cunoscute povești de dragoste din literatura universala, astfel ca includerea pe lista de studiu devine imperativa pentru cultura generala a tinerilor.

Parcurgerea continutului unor asftel de opere poate fi simplicata prin introducerea in cadrul cursului a unui sinopsis adaptat ca nivel de limba engleza necesar intelegerii. Tematica operelor și înțelegerea acestora de către tineri devine mai ușoară prin imagini! Astfel, am selectat in cadrul cursului spre vizionare adaptari contemporane a operelor, ajutandu-i pe cursanti sa privesca tematica operelor din perspectiva societății actuale si facilitand paralelismul cultural.

O data ce am facut toți acești pași spre familiarizarea tinerilor cu opera dramatica și contextul cultural în care aceasta a fost scrisa, urmează studiul textului propriu-zis.
Desigur, studiul pieselor lui Shakespeare în original nu este un lucru la indemana oricui! Folosirea însă, a unor tehnici de invatare complementare precum selectrea unuor scene cheie din piese, explicarea termenilor dificili sau citirea textului adaptat în engleza zilelor noastre, ezolvarea unuor exerciții de Reading Comprehension și vocabular și insotirea textului cu imagini din ecranizarile celebre ale pieselor, contribuie la o asimilare dinamica și facila a unui continut informational complex.
În plus, ce alta modalitate poate fi mai utila pentru înțelegerea unui personaj sau a unei situații decât jocul de rol? După vizionarea unor scene din ecranizari diferite ale aceleiasi piese de teatru, provocarea lansata cursantilor nostri este aceea de a intra ei insisi în pielea personajelor! Pentru a reporoduce o mica scena dintr-o piesa studiata, copiii trebuie sa lucreze în echipa și sa devină atât actori cât și regizorii, sunetisti, costumieri sau scenografi ai propriilor scenete. Desigur asfel de activități ce implica lucrul în echipa transpune în practica pedagogica și Teoria inteligentelor multiple a lui Howard Garner, o parte importanta a metodei de predare/invatare Shakespeare School. Abilitățile native ale copiilor(inteligenta inter și intra personala, muzicala, spatiala sau kinestetica) ies la iveală, fiecare copil fiind implicat activ în activitățile noastre de curs. De asemenea, o astfel de abordare facilitaeaza atât o legătura și o cunoastere mai stransa intre membrii grupelor noastre de studiu dar și intre cursantii și profesorii centrului nostru de invatare a limbii engleze. In plus, mentinerea unei bune comunicari si colaborari cu parintii are un rol important in activitatea noastra. Aceasta duce dezvoltarea unui triunghi relational profesor-parinte elev cu multiple beneficii pentru toate partile implicate.

Prin urmare, cum ii ajuta Shakespeare pe copii sa învețe limba engleza?
Întregul imput informational este oferit cursantilor nostri în limba engleza: textele scrise în brosura de curs, filmele ce însoțesc piesele de teatru, chiar și subtitrarea acestora! Comunicarea profesor- elev se desfășoară în limba engleza. De asemenea, profesorul monitorizeaza activitățile de grup, indemnandu-i și asigurandu-se ca elevii comunica intre ei în limba engleza, facilitandu-le comunicarea prin explicarea de termeni noi sau expunandu-le varianta engleza a unor termeni uzuali din limba romana.

Într-un astfel de context, cursantii nostri își dezvolta vocabularul în limba materna deprinzand în același timp cum funcționează anumite structuri lingvistice în limba engleza. Finalitatile urmarite de noi prin astfel de activități și contexte de invatare sunt atât creșterea capacitatilor cognitive și invatarea mai ușoară a limbii engleze, cât și dezvoltarea gandirii abstracte și critice, imbogatirea fondului de cultura generala și dezvoltarea personala a copiilor. Astfel, nu ii invatam pe copii limba engleza ci limba engleza cu caracter!

Aboneaza-te la newsletter pentru a primi ultimele noutati:

Arhive