Blog

Studiu: 59% dintre invatatori utilizeaza manualul digital la clasa

Imagine arrticol manuale digitaleV-ati intrebat vreodata cat de mult sunt folosite manualele digitale in scoli? Prietenii de la Intuitext si-au pus aceasta intrebare la care au incercat sa afle un raspuns printr-un studiu realizat in luna martie. Conform cercetarii* Intuitext, 59% dintre invatatori utilizeaza manualul digital la clasa.

In toamna lui 2014, sunt introduse in scolile din Romania, la scara larga si in mod obligatoriu, primele manuale digitale. Integrarea lor in fluxul educational si necesitatea asigurarii mijloacelor tehnice care sa permita utilizarea lor au reprezentat teme de dezbateri intense. Introducerea manualele digitale are la baza si dorinta de a oferi materiale educationale adaptate noilor generatii de elevi (nativii digitali).

Sunt sau nu manualele digitale utile? Sunt sau nu utilizate? De la aceste intrebari-premisa, cercetarea a avut ca obiective: determinarea perceptiei cadrelor didactice asupra manualelor digitale, determinarea masurii in care manualele digitale sunt utile in activitatea didactica si mai ales a gradului in care manualele digitale sunt folosite concret in activitatea de la clasa. In aceeasi masura, studiul si-a propus sa determine impedimentele care apar in utilizarea manualului digital de catre cadrele didactice.

In opinia invatatorilor intervievati, 80% dintre ei considera utilizarea manualului digital la clasa ca fiind o idee buna si 44% dintre acestia se declara multumiti de continutul existent in manualele digitale, nedorind nimic in plus.

In cadrul cercetarii a reiesit ca, 41% dintre invatatori folosesc zilnic manualul digital, iar 73%  au mentionat ca utilizeaza des mai ales jocurile si aplicatiile interactive din cadrul manualului digital.

In ceea ce priveste, problemele majore care ii impiedica pe invatatori sa foloseasca manualul digital, cea mai importanta problema este lipsa resurselor tehnice necesare pentru utilizarea manualelor digitale la clasa (50% dintre respondenti). Pentru utilizarea manualului in conditii optime, solutia o reprezinta dotarea fiecarei clase cu laptop, videoproiector si acces la Internet. Un procent mic de cadre didactice propune chiar dotarea fiecarui elev cu tableta sau laptop (4%).

*Cercetarea s-a desfasurat in luna martie 2016 in trei etape: interviuri cu cadrele didactice, chestionar online trimis cadrelor didactice care predau la clasele I si a II-a, membre ale comunitatii Didactic.ro; sondaj postat pe prima pagina a site-ului Didactic.ro. Studiul a fost realizat pe un esantion de 338 de cadre didactice care predau la clasele I si a II-a (59% predau la clasa I si 41% la clasa II-a).

Manualedigitale

Ți-a plăcut acest articol? Ți s-au părut folositoare sfaturile noastre? Atunci hai pe canalul nostru de YouTube sau pe pagina noastră de Facebook pentru și mai multe sfaturi și povești cu care te poți identifica!

Shakespeare School și-a creat o metodă de predare a limbii engleze inovatoare, care reprezintă o aplicare originală a Teoriei Inteligențelor Multiple. 

Ce înseamnă, concret, metoda noastră?
Profesorii identifică și adaptează atmosfera din clasă și activitățile, astfel încât ele să răspundă intereselor și aptitudinilor fiecărui cursant în parte. Folosim o mare varietate de resurse pentru a oferi calea cea mai rapidă și ușoară spre învățare luând în considerare darul fiecărui cursant în parte.

Descoperă și tu metoda Shakespeare School în cadrul lecțiilor demo de limba engleză!

Mai multe articole