Blog

Secretul succesului la examenele Cambridge

 

Dincolo de rata de promovare incontestabila a elevilor inscrisi anual la examenele Cambridge, prin intermediul centrului de pregatire Shakespeare School, se remarca raspunsul la o intrebare aparent simpla, care pare sa contureze o reteta perfect viabila a succesului.

resized 1024

Care sunt ingredientele succesului?

Retetele vin intotdeauna in pasi simpli, meniti sa traseze drumul de la un amalgam de ingrediente necesare pana la obtinerea unui produs finit, capabil sa raspunda nevoilor noastre. Intr-un succint exercitiu de imaginatie, daca profesorul si invatacelul detin ingredientele, configureaza un traseu propriu, personalizat nevoilor elevului si isi seteaza un obiectiv clar,  sansele de reusita la examenele Cambridge cresc indubitabil! Concret, va propun sa urmarim impreuna care ar fi ingredientele esentiale ale retetei propuse de catre noi:

1. Recomandarea unui nivel potrivit fiecarui elev: pentru a incepe pregatirea pentru examen, este esential ca, in baza unui test de plasare, sa fie identificate atat punctele forte ale elevului, cat si aspectele ce necesita practica intensiva; in baza acestora, profesorul plaseaza elevul intr-o grupa potrivita nivelului sau lingvistic.

2. Evidentierea particularitatilor varstei: dincolo de nivelul lingvistic, particularitatile varstei sunt inerente plasarii in grupa potrivita, de la dezvoltarea psihomotorie la aspectele cognitive, iar acestea reprezinta cel de-al doilea element-cheie in reteta noastra.

3. Imbunatatirea tuturor abilitatilor lingvistice: activitatile propuse sunt menite sa exerseze toate abilitatile necesare promovarii cu succes a examenelor Cambridge, incluzand cititul, scrisul, ascultarea si comunicarea. In acest mod, elevul este pregatit sa faca fata cu succes formatului de examen.

4. Identificarea strategiilor de examen: procesul de invatare este eficientizat si totul devine mai productiv dupa ce elevii descopera o serie de strategii de examen pe care le internalizeaza si, ulterior, le aplica, astfel incat sa isi maximizeze sansele de reusita la examen.

5. Incurajarea colaborarii si a spiritului de echipa: elevii colaboreaza pentru a rezolva sarcini diverse de lucru, relationeaza in perechi pentru a-si dezvolta abilitatile conversationale, isi asuma roluri pentru a interpreta situatii de comunicare de zi cu zi or coopereaza in calitate de membri ai unei echipe, pentru a crea si a prezenta proiecte variate in limba engleza.

6. Diversitatea materialelor: profesorul isi pregateste resursele cu grija, asigurandu-se ca ele sunt variate si raspund tuturor nevoilor educabililor; de la fise de lucru, chestionare, prezentari powerpoint, resurse interactive si carduri cu poze/ intrebari, pana la mingi si cosuri de baschet, toate folosite in mod creativ si cu scopul clar de a tine elevii permanent interesati si motivati.

7. Cultivarea empatiei: copiii sunt incurajati sa se ajute, sa se respecte unul pe celalalt, sa aiba rabdare, sa interactioneze politicos unii cu ceilalti si sa ofere feedback valoros, de tipul “Mi-a placut la proiectul tau faptul ca…/ Ti-as sugera sa imbunatatesti….”. Pe termen lung, ei invata nu doar cum sa relationeze unii cu ceilalti si sa fie empatici, ci si cum sa reactioneze in situatii academice, spre exmplu, la proba de Speaking din cadrul examenelor Cambridge, unde ei interactioneaza cu un partener.

8. Incurajarea si motivarea elevilor: este important ca elevului sa ii fie recunoscute reusitele, dar si sa fie ajutat si incurajat sa isi identifice punctele mai putin bune si, ulterior, motivat sa exerseze intr-o directie prestabilita, pentru a-si atinge obiectivul. Acest lucru se realizeaza printr-o atitudine pozitiva fata de procesul de invatare, intr-un mediu in care primeaza bucuria invatarii.

9. Cultivarea spiritului ludic: vorbind despre bucuria invatarii, un ingredient foarte important in pregatirea elevilor il constituie cultivarea spiritului ludic, prin activitati distractive, jocuri cu scop educational si, nu in ultimul rand, crearea unei atmosfere pozitive in sala de curs.

10. Profesionalismul si dedicarea: ultimul ingredient este liantul, cel care le uneste pe toate celelalte intr-un tot unitar, menit sa creeze rezultatul dorit. Toate persoanele implicate sunt angrenate intr-un proces complex, participa la cursuri de perfectionare, sunt dedicate si au ca scop facilitarea procesului de invatare si obtinerea de catre elevi a unui rezultat cat mai bun la examene si teste internationale, care sa reconfirme pozitia de Cel mai bun Centru de Pregatire pentru Examenele Cambridge din Romania!

 

Articol scris de prof. Raluca Rusu

Ți-a plăcut acest articol? Ți s-au părut folositoare sfaturile noastre? Atunci hai pe canalul nostru de YouTube sau pe pagina noastră de Facebook pentru și mai multe sfaturi și povești cu care te poți identifica!

Shakespeare School și-a creat o metodă de predare a limbii engleze inovatoare, care reprezintă o aplicare originală a Teoriei Inteligențelor Multiple. 

Ce înseamnă, concret, metoda noastră?
Profesorii identifică și adaptează atmosfera din clasă și activitățile, astfel încât ele să răspundă intereselor și aptitudinilor fiecărui cursant în parte. Folosim o mare varietate de resurse pentru a oferi calea cea mai rapidă și ușoară spre învățare luând în considerare darul fiecărui cursant în parte.

Descoperă și tu metoda Shakespeare School în cadrul lecțiilor demo de limba engleză!

Mai multe articole