Blog

Shakespeare School Essay Competition 2019 si-a desemnat castigatorii

 

Ei bine, iata-ne ajunsi si la cea de-a XI-a Festivitate de Premiere a Shakespeare School Essay Competition!

Cel mai mare Concurs National de Creatie in Limba Engleza si-a premiat Luni, 10 iunie, finalistii.

27 la numar. Toti talentati, creativi si foarte priceputi intr-ale limbii engleze.

Cum a fost la festivitate? Suuuper emotionant, ca in fiecare an.

Am privit cu bucurie reactiile fiecarui finalist atunci cand isi auzea numele strigat si premiul castigat. Stateam fata in fata cu cei mai buni 27 de tineri dintre cei 4.400 care s-au inscris anul acesta in concurs.

Simply the Best!

Asa cum deja v-am obisnuit, Shakespeare School Essay Competition s-a desfasurat pe doua categorii de varsta, respectiv 11 – 14 ani si 15 – 19 ani.

Juriul competitiei, compus din profesori de la Shakespeare School, a selectat in prima etapa 30 de eseuri, din cele peste 4.400 primite. Dupa proba interviurilor au fost alesi cei 27 de finalisti – elevi de gimnaziu si liceu din Bucuresti si din judetele Arad, Bacau, Brasov, Buzau, Constanta, Galati, Giurgiu, Iasi, Maramures, Mehedinti, Prahova, Timis, Tulcea.

 

TEMA editiei de anul acesta

Ne-am gandit sa ii provocam pe toti copiii si tinerii cu varste cuprinse intre 11 si 19 sa isi imagineze „A World with NO Rules”. Am dorit sa vedem, prin ochii lor, cum isi inchipuie ca ar arata o lume fara reguli, fara bariere, norme sau…limite.

Marturisim ca am ramas surprinsi de seriozitatea abordarii acestei teme, cu atat mai mult cu cat viziunea fiecaruia dintre finalisti a fost completata de argumente serioase si extrem de realiste.

Toate cele 27 de eseuri finaliste ne-au impresionat prin povestea lor, prin modul de exprimare si prin maniera profunda in care tinerii autori privesc lucrurile.

Multi au recunoscut ca „o lume fara reguli suna pe cat de tentant, pe atat de infricosator”. Daca la inceput conceptul poate fi usor confundat cu ideea de libertate totala, exista si o alta latura: una in care lucrurile pot scapa total de sub control si in care haosul poate lua, intr-o secunda, locul bucuriei de a fi liber, neconstrans de reguli.

Am gasit printe eseuri o analogie foarte interesanta: Imaginati-va ca lumea in care traim ar fi alcatuita doar din piese LEGO – de diferite marimi si culori. Toate „minunile” si lucrurile care o alcatuiesc ar fi construite dupa instructiuni bine stabilite. Acum imaginati-va ca regulile ar disparea. Cum ar arata o lume din piese LEGO, fara instructiuni? Am sti ce sa facem cu toate aceste piese? Am mai reusi sa construim un Turn Eiffel, de exemplu? Am putea incerca, dar nu ar fi acelasi lucru, nu-i asa?

Concluzia aproape generala? Regulile sau mai bine zis limitele nu sunt un lucru chiar atat de rau, pentru ca ne ofera repere (morale, sociale) si, in opinia eseistilor nostri si o stare de siguranta.

Regulile sunt cele care fac ca lumea in care traim sa functioneze, iar in absenta lor, haosul o poate distruge!

 

winners

 

CASTIGATORI CATEGORIA 11-14 ANI:

 

PREMIUL I – Viuleţ Maria (cls a VIII-a, Scoala Gimnaziala nr. 49 – BUCURESTI)

Locul 1 Viulet Maria 11 14 ani

 

PREMIUL II – Călin Andrei (cls a VII-a, Sc. nr. 186 Elena Vacarescu/ Shakespeare School – BUCURESTI)

Locul 2 Calin Andrei 11 14 ani

 

PREMIUL III  Şerban Ioana (cls a VI-a, Colegiul National Pedagogic „Constantin Brătescu” – CONSTANTA)

Locul 3 Ioana Serban 11 14 ani

 

MENTIUNE 1 –  Bălan Adina Maria (cls a VI-a, Scoala Gimnaziala nr. 5 / Shakespeare School – BUCURESTI)

MENTIUNE 2 – Albu Ioana (cls a VII-a, Colegiul National „Emil Racovita” – IASI)

MENTIUNE 3 – Nicodim Eliza (cls a VIII-a, Scoala Gimnaziala „Liviu Rebreanu” – Comanesti, Judetul BACAU)

 

PREMIUL JURIULUI PENTRU ORIGINALITATE:

Cătuneanu Matei George  (cls a VII-a, Liceul International de Informatica Bucuresti –ICHB )

Predatu Anca (cls a VIII-a, Scoala Gimnaziala nr. 18 –  TIMISOARA)

Mustăţeanu Clara (cls a VII-a, Scoala Gimnaziala „Academician Marin Voiculescu” – GIURGIU)

 

PREMIUL SPECIAL:

Bogdan Robert Ioan (cls a VI-a, Scoala nr.128 – BUCURESTI)

Ravdan Denisa (cls a VII-a, Colegiul National „Alexandru Ioan Cuza” – GALATI)

Filimon David (cls a VII-a, Scoala Gimnaziala „Alice Voinescu” – Drobeta Turnu Severin, Judetul MEHEDINTI)

Bolca Briana (cls a VIII-a, Colegiul National „Vasile Goldis” – ARAD)

Caramavrov Tudor (cls a VII-a, Scoala Gimnaziala „Sfintii Constantin si Elena” – BUCURESTI)

 

11 14

 

CASTIGATORI CATEGORIA 15-19 ANI:

PREMIUL I – Lazăr Ştefan  (cls a XI-a, Colegiul German „Goethe” – BUCURESTI)

Locul 1 Stefan Lazar 15 19 ani

 

PREMIUL II – Giuşcă Andreea (cls a X-a, Colegiul National „Gheorghe Sincai”/ Shakespeare School– BUCURESTI)

Locul 2 Andreea Giusca 15 19 ani

 

PREMIUL III – Călugăreanu Bianca (cls a XI-a, Colegiul National „Moise Nicoara” – ARAD)

 

MENTIUNE 1Milutinovici Ştefan  (cls a XI-a, Colegiul National „Ion Luca Caragiale” – BUCURESTI)

MENTIUNE 2 – Ţiplea Ariana  (cls a IX-a, Colegiul National „Gheorghe Lazar”- BUCURESTI)

MENTIUNE 3 – Cotfas Miruna (cls a X-a, Colegiul National „Andrei Şaguna” – BRASOV)

 

PREMIUL JURIULUI PENTRU ORIGINALITATE:

Iacob Toni  (cls a X-a, Colegiul National „Ion Luca Caragiale” – Sat Nedelea, Comuna Ariceştii Rahtivani, Judetul PRAHOVA)

Abibula Meral  (cls a X-a, Liceul Teoretic International de Informatica – CONSTANTA)

Obadă Alice  (cls a X-a, Colegiul National „Mihai Viteazul” – BUCURESTI)

 

PREMIUL SPECIAL:

Tomşa Oana  (cls a XII-a, Colegiul National „Dragos Voda” – Sighetu-Marmatiei, Judetul MARAMURES)

Moroianu Andreea (cls a XII-a, Colegiul Dobrogean „Spiru Haret” -TULCEA)

Stemate Sonia  (cls a XII-a, Colegiul National „Mihai Eminescu” – comuna Mărăcineni, sat Potoceni Judetul BUZAU)

Vlad Ariana Dalia   (cls a XI-a, Liceul Teoretic International de Informatica BUCURESTI)

 

15 19 ani

 

Maria Viulet si Stefan Lazar, castigatorii locurilor I, de la fiecare categorie de varsta vor merge intr-o tabara de o saptamana in Marea Britanie, in campusul Oxford Brookes University, unde vor studia limba engleza.

Locul 1 Stefan Lazar si Maria Viulet

Toti premiatii au primit, pe langa diplome si medalii, si cursuri de limba engleza la Shakespeare School, taxe de inscriere la examene Cambridge, carti, dictionare, smartwatches, vouchere si alte surprize.

 

Lista completa a eseurilor care au convins juriul competitiei prin creativitate si originalitate, acuratete a limbii, vocabular, organizare si coerenta, poate fi accesata aici:

Eseuri finaliste 11-14 ani

Eseuri finaliste 15-19 ani

 

Capitala fost, din nou, orasul cu cei mai multi elevi inscrisi in concurs, motiv pentru care Trofeul Excelentei a revenit si de data aceasta Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti – 911 elevi, urmat de judetele Buzau – 257 si Suceava – 187.

64214270 359093724746345 1397430767247687680 n

De asemenea distinctia Certificate of Excellence acordata doamnei Aurelia Bazbanela, profesor de limba engleza la Colegiul Dobrogean „Spiru Haret” din Tulcea. Ea fost desemnata indrumatorul cu cei mai multi elevi inscrisi (151) la editia de anul acesta a Shakespeare School Essay Competition.

Aurelia Bazbanela

Evenimentul a avut si un invitat special. Este vorba despre Iustin Oprea – autor a două volume de „versuri si proza pentru toata suflarea”, intitulate Din TAINELE frumosului si Din TAINELE voievozilor, scrise intr-o limba veche romaneasca, stramoseasca, autentica.

Iustin Oprea

 

Felicitari castigatorilor, dar si celor peste 4400 de tineri din absolut toate colturile tarii care au participat la editia de anul acesta a Shakespeare School Essay Competition.

See you next year! 

 

Organizator: Asociatia Shakespeare School pentru Educatie

Sponsor principal: Shakespeare School

Sponsori: British Council, Fischer International, Carturesti,  Simaco Advertising, OKKadou, Mirunette International Education.

Parteneri educaționali: Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, Federatia VOLUM, Bucharest English Teachers’ Association – BETA, Romanian Association of Teachers of English – RATE.

Parteneri media: Radio Romania Cultural, Romania Pozitiva, Sfatul Parintilor, Stiri pentru Copii, Edu-News.ro, Edumanager.ro, SuntParinte.ro, Portal Invatamant, GoKid, Copii si Mamici, Mesagerul de Covasna.

 

 

Ți-a plăcut acest articol? Ți s-au părut folositoare sfaturile noastre? Atunci hai pe canalul nostru de YouTube sau pe pagina noastră de Facebook pentru și mai multe sfaturi și povești cu care te poți identifica!

Shakespeare School și-a creat o metodă de predare a limbii engleze inovatoare, care reprezintă o aplicare originală a Teoriei Inteligențelor Multiple. 

Ce înseamnă, concret, metoda noastră?
Profesorii identifică și adaptează atmosfera din clasă și activitățile, astfel încât ele să răspundă intereselor și aptitudinilor fiecărui cursant în parte. Folosim o mare varietate de resurse pentru a oferi calea cea mai rapidă și ușoară spre învățare luând în considerare darul fiecărui cursant în parte.

Descoperă și tu metoda Shakespeare School în cadrul lecțiilor demo de limba engleză!

Mai multe articole