Cand incepem sa invatam limbi straine | Invatarea limbilor straine de timpuriu
Care este vârsta optimă la care copilul să înceapă învățarea unei limbi străine?
Dupa parerea mea, cu cat mai devreme, cu atat mai bine. Copilul asociaza persoana careia i se adreseaza cu limba in care trebuie sa vorbeasca. Daca in familie, de exemplu, tatal ii vorbeste copilului sau, de la inceput, intr-o alta limba, iar mama in limba romana, copilul li se va adresa fiecaruia in limba respectiva, fara probleme, el asociind imediat persoana cu limba respectiva.
Care sunt cele mai eficiente tehnici de predare a englezei la cei mici?
As mentiona aici cantecele si joculete de miscare, cu manutele, batut din palme, poezii ritmice, pe care cei mici le indragesc si le memoreaza cu plarere, repetandu-le pe tot parcursul zilei, spre mirarea si incantarea parintilor, bineinteles.
Care este avantajul unui copil care a început să învețe engleză de la 4 ani, față de cel care a început studiul limbii engleze mai târziu, la 10-12 ani, de exemplu?
Copilul care invata limba engleza de timpuriu, se obisnuieste cu muzicalitea acesteia, recunoaste anumite cuvinte in limba vorbita(filme, cantece, conversatii)si ii este mult mai usor la scoala, in comparatie cu celelalte materii, precum matematica, limba romana, etc. Copilul mic invata limba engleza intr-un mod, sa-i spunem, „natural”, prin joc si miscare, catece, piese de teatru si marionete. Copilul care incepe studiul limbii engleze la 10-12 ani, nu va beneficia de aceeasi usurinta de invatare, a cuvintelor noi,a structurilor, memoria sa nefiind la fel de receptiva, deoarece el este preocupat si de celelalte teme pentru scoala si de alte activitati suplimentare, care necesita pregatire si timp.
Care ar fi avantajele învățării în grup (de 10-12 cursanți), într-un centru specializat, față de studiul individual, cu un meditator?
Recomand acest sistem de lucru, in grup omogen , cu copii de acelasi nivel la limba engleza, deoarece elevul interactioneaza direct cu cei de aceeasi varsta; invata din observatiile si greselile celorlalti, are timp sa isi perfectioneze pronuntia si structurile de limba engleza, dialogul, urmarind atent pe ceilalti colegi pana ii vine si lui randul sa raspunda profesorului.
Studiul individual, cu un meditator, consider ca devine subiectiv la un moment dat. Este adevarat ca si intr-un centru specializat, relatia profesor-elev este foarte stransa, bazata pe incredere si afectiune, dar aici, copilul are un program, bine stabilit inca de la inceputul anului scolar, iar elevul stie ca, daca lipseste o sedinta, chiar daca o recupereaza intr-o alta grupa, el „pierde” ceva ce s-a lucrat numai si numai la acea sedinta: un episod de film, un joculet, un exercitiu sau predarea unui cantecel nou. Acest lucru este foarte motivant pentru copil, care este intotdeauna dornic sa participe la toate sedintele de curs. Pe cand, daca se pierde o sedinta cu un meditator, copilul, mai ales cel care nu este foarte dedicat studiului, trage de timp, inventeaza sau somatizeaza diverse afectiuni si, cel mai important, nu exerseaza limba engleza cu un coleg de varsta lui. Deasemenea, un joc cu mai multi participanti de aceeasi varsta este mult mai atractiv decat unul doar cu profesorul si elevul.
Ce îi motivează cel mai mult pe studenții voștri?
Cum spuneam si mai inainte, cele mai indragite sunt joculetele de la curs, activitatile antrenante si interactive unde absolut fiecare cursant participa in aceeasi masura, profesorul moderand cu tact si pricepere fiecare interventie a cursantilor mai vorbareti, dornici de afirmare. In primul rand, cursantii nostri invata cu placere deoarece sunt apreciati in mod corect, sunt indrumati cu ajutorul unor reguli simple si sunt recompensati corespunzator si obiectiv. De asemenea, ei sunt incurajati in permanenta si ajutati sa depaseasca momentele dificile, profesorul fiind foarte atent atat cu copiii mai timizi, cat si cu cei cu un temperament mai energic, repartizandu-le sarcini adecvate.