Cine spune că visurile nu se împlinesc?

„Primele lucruri pe care mi le amintesc din copilărie se învârteau în jurul muzicii”, ne spune Octavian acum, în ultimul an pe care îl va petrece în liceul în care a putut să dea frâu liber pasiunii sale pentru muzică.

„Acum că această parte din viața mea se încheie și voi pătrunde într-o lume nouă, cu alte responsabilități și alte priorități, tot ce pot să fac este să mă gândesc cât de mult a contat să primesc încurajări din exterior pentru a-mi urma visul.”

Octavian se află printre copiii care și-au descoperit pasiunea la orele de limba engleză de la Shakespeare School, chiar dacă prima zi nu s-a desfășurat chiar așa cum se așteptau părinții lui.

A intrat temător în clasă și s-a așezat undeva unde a crezut că va trece neobservat. În fond, se gândea doar că părinții lui l-au obligat să meargă la cursuri de engleză degeaba, pentru că oricum „La ce îmi trebuie?”.

Ce nu știa el, însă, este că aici urma să-și descopere cu adevărat chemarea. Dar, hai să ne întoarcem la început…

Tocmai ce trecuse în clasa a V-a și, pe deasupra, părinții îl mutaseră la o școală nouă, unde ceilalți copii deja se cunoșteau și el rămânea, deseori, pe dinafară.

Când părinții săi au văzut că devine din ce în ce mai dificil pentru Octavian să se exprime liber, să își facă prieteni noi și să fie activ la ore, s-au gândit că trebuie să facă ceva. Au discutat cu părinții copiilor din clasa lui, care i-au îndemnat să caute mai multe informații despre cum își pot dezvolta copiii și alte abilități atunci când învață o limbă străină. Așa au dat de Shakespeare School.

Cert este că Octavian era departe de a fi as la engleză. Părinții săi au încercat ani de-a rândul să îl ajute să învețe din plăcere însă fără rezultate semnificative. Când și-au dat seama că nici la școală nu părea prea interesat de engleză, deși la celelalte materii era printre primii, au stabilit că merită să încerce o nouă abordare.

Așa a ajuns Octavian la Shakespeare School, la primul său curs de limba engleză, în alt mediu necunoscut. Nu ajuta nici vremea mohorâtă de început de toamnă de afară, mai mult ca sigur.

Prima impresie este cea mai importantă, iar când Octavian și-a întâlnit profesoara, prietenoasă și cu un zâmbet cald pe față, s-a gândit că nu are cum să fie atât de rău precum credea. Și când a aflat că vor învăța despre instrumente muzicale, pasiunea sa încă din copilărie, nu a putut rămâne neobservat.

Deși prima oră de engleză nu a debutat favorabil, pe măsură ce a realizat că se află într-un mediu în care își poate arăta pasiunea pentru muzică fără să fie judecat de ceilalți, Octavian a devenit mult mai încrezător.

De-a lungul anilor în care a venit constant la cursurile de limba engleză a putut să își dezvolte atât cunoștințele de limba engleză și să ia toate examenele Cambridge cu brio, cât și dragostea pentru muzică. A primit încurajări din partea profesorilor și a colegilor săi și a avut oportunitatea de a-și urma visul și de a intra la un liceu de muzică.

Acum, în prag de absolvire, Octavian privește cu bucurie înapoi la prima zi la Shakespeare School și se gândește că, fără sprijinul primit aici, nu și-ar fi urmat visul de a fi muzician.

Aboneaza-te la newsletter pentru a primi ultimele noutati:

Arhive