Adriana Alionte, fondator Shakespeare School, Andreea Paunoiu, profesor si coordonator de programe de dezvoltare personala si Elena Badea, specialist Marketing, pasionata de psihologie transpersonala au impartasit informatii valoroase despre modul in care ii putem sprijini pe copii sa castige in marea competitie care este viata.
Feedback-ul pe care ni l-au oferit participantii ne valideaza misiunea de a dezvolta “Campioni la Viata” si ne incurajeaza sa organizam evenimente similare si in viitor.“Va multumesc pentru conferintele organizate. Ma bucur mult ca exista din ce in ce mai multi oameni care aduc un plus valoare in lume si isi dau silinta sa indrume minunatii copii ai acestor vremuri.” Deaconu-Ghita Camelia
Daca nu ati reusit sa ajungeti la conferinta Shakespeare School “Copilul tau – Campion la viata”, ne face placere sa impartasim cu voi un strop din atmosfera incredibila de acolo.
Educatia copiilor incepe acasa, cu parintii si continua la scoala, cu educatorii din viata lor
Modelul traditional de educatie ignora realitatea socio-emotionala a copiilor punand accentul pe memorare si teste grila, practici care au devenit insuficiente pentru educatia secolului 21, a mentionat Adriana Alionte, fondator Shakespeare School.
Impreuna am decis ca este momentul sa cream o noua viziune pentru educatia copiilor, bazata pe formarea celor patru abilitati necesare in viata viitorilor adulti – cei 4C: Comunicarea, Creativitatea, Colaborarea si Gandirea Critica.
Aceste competente pentru viata sunt completate de tehnicile de constientizare deplina obtinute prin exercitiile de Mindfulness. Toate acestea sunt sustinute si de cele mai recente descoperiri din Neurostiinte, care ne arata cum putem schimba lumea copiilor nostri, oferindu-le acces la experiente de viata relevante si utile.
Mindfulness la nivel global in educatia copiilor
In programa a peste 370 de institutii de invatamant din Marea Britanie, au fost introduse deja ore de Mindfulness pentru elevi.
Tehnica Mindfulness se traduce prin prezenta constienta si atentie deplina, iar aceasta practica are ca rezultate imediate marirea puterii de concentrare si echilibrarea emotionala.
Este important sa ii ghidam pe copii catre momentul prezent, pentru ca ei sa isi gaseasa echilibrul interior si sa isi dezvolte atentia. Asa cum exercitiul fizic produce forta fizica, practicarea atentiei depline cultiva forta interioara si rezilienta.
Ce isi doresc copiii cel mai mult de la noi?
Impreuna, am constientizat faptul ca ceea ce copiii isi doresc cel mai mult este sa obtina adevarata conectare cu noi, parintii si educatorii din viata lor. Aceasta se traduce printr-o stare de prezenta si disponibilitate afectiva.
“Mindfulness este despre viata si dragostea de viata. Atunci cand cultivam aceasta dragoste, aceasta ne aduce claritate si compasiune fata de viata.” (Dr. Jon Kabat Zinn, parintele practicii de Mindfulness moderne).
Starea sistemului nervos al copiilor determina succesul proiectului educational. Prin Mindfulness, copiii invata sa fie atenti pentru a recunoaste cum functioneaza mintea si a dispune de resursele ei.
Andreea Paunoiu, profesor Shakespeare School i-a invitat pe parinti sa experimenteze cateva exercitii scurte de atentie deplina: exercitii de respiratie, de scanare a corpului si de recunostinta mindful.
Asadar, parintii au inteles aceste procese, urmand sa le practice si acasa, alaturi de copii, pentru a aborda un stil de parenting mindful si echilibrat.
Neurostiintele si revolutia educatiei
“Ce greseala este sa crezi ca un copil, pentru ca e mic, poarta in el visuri minuscule” (George Enescu)
In cadrul conferintei, am descoperit impreuna si modul in care Neurostiintele ne ajuta sa fim parinti si educatori cu adevarat mai buni. Creierul determina in mare masura cine suntem si ce facem.
Experientele pe care noi le cream pentru copii determina structura creierului lor. Acum stim cu totii faptul ca educatia adevarata trebuie sa includa toate instantele fiintei umane, nu doar pe cea cognitiva.
Copiii sunt unici si este datoria noastra de parinti si de educatori sa ii ajutam sa se descopere si sa se aprecieze.
Abilitatea lor de reflectie asupra propriei persoane, dezvoltarea inteligentei emotionale si a celei sociale contribuie la asigurarea adevaratei lor stari de bine.