Blog

Cursantii Shakespeare School despre concursul de Public Speaking ESU

Imagine ESU Public Speaking

9 cursanti Shakespeare School au participat weekend-ul trecut la etapa finala a competitiei de Public Speaking organizata de The English Speaking Union Romania. Efortul depus si timpul petrecut de ei pentru pregatirea competitiei, sub indrumarea profesorilor nostri, a dat roade, clasificandu-i printre castigatori.

I-am rugat pe finalisti sa ne povesteasca, in cateva cuvinte, ce a insemnat pentru ei aceasta experienta:

Damian Botofei | cursant Shakespeare School, finalist ESU Public Speaking Competition

Experienta participarii la competitia de Public Speaking organizata de ESU a fost minunata si nu o voi uita niciodata. M-am pregatit pentru finala timp de 2 saptamani, sub indrumarea doamnei profesoare Valeria Anghel, care a avut un rol hotarator in trainingul meu pentru aceasta competitie si careia ii multumesc din tot sufletul. Pregatirea a constat in scrierea discursului si perfectionarea acestuia. Am pornit de la tema data (Integritate), pe care am dezvoltat-o intr-un mod creativ si original.

In procesul de documentare am urmarit cu admiratie diferite discursuri, printre care si cel al lui Arthur Benjamin – Faster Than a Calculator, un speech care a reusit sa atraga atentia publicului. Probele concursului au fost foarte interesante; desi la inceput am avut putine emotii, in finala am fost sigur pe mine si am luat un punctaj foarte bun.

Eu cred ca aceasta experienta imi va fi foarte utila in viitor deoarece m-a ajutat sa-mi dezvolt abilitatea de a vorbi fluent in public. Ii sfatuiesc pe viitorii concurenti sa isi invinga teama si sa participe la acest concurs! Ii asigur ca nu vor regreta!

******

Gabriela Durleci | cursanta Shakespeare School, finalista ESU Public Speaking Competition

Atunci cand am auzit de Public Speaking Competition, am vrut sa particip deoarece am dorit sa imi depasesc frica de a vorbi si de a-mi mentine un punct de vedere in fata unor persoane. Eu fiind o persoana foarte timida, nu am crezut ca voi ajunge asa de departe. Desigur, prima etapa a acestui concurs a fost mult mai usoara prin simplul fapt ca puteam vorbi despre ce doream eu.

In a doua etapa subiectul era impus, iar pregatirea  pentru discurs a constat intai in cautarea  informatiilor necesare. Am cautat in DEX si pe net si am urmarit persoane vorbind si discutand despre diverse subiecte, pentru a-mi face o idee despre ce ar trebui sa vorbesc .

Apoi, pe langa faptul ca am fost ajutata de profesori sa inteleg ce inseamna un discurs si unde anume sa fac pauza dupa cuvinte, am inceput sa repet in fata oglinzii si mai ales sa ma inregistrez, pentru a vedea cum sa imbunatatesc discursul si pentru a ma incadra in timpul impus.

Partea mea favorita din aceasta experienta este aceea ca a trebuit sa tin un discurs in fata publicului. In acel moment emotiile mele erau maxime dar, odata ce am inceput sa vorbesc, acestea au disparut ca si cand nimeni nu mai era in sala.  Apoi, mi-au revenit emotiile cand a trebuit sa aflu rezultatul. In acel moment tot ce imi doream era sa castig, indiferent ce loc. Cand profesorii din juriu au anuntat ,,Locul 1…..Gabriela Durleci’’, am crezut ca nu era adevarat. A fost un moment pe care nu il voi uita prea curand.

Totodata acest concurs m-a ajutat sa vad lucrurile altfel, deoarece prin tema aleasa am inteles ce inseamna sa fii integru – ca si optiune si nu ca o obligatie.

Sfatul meu pentru cei care vor sa participe la un asemenea concurs este acela ca trebuie sa aiba incredere in ei. Cu putin curaj si multa munca  pot sa ajunga buni  vorbitori. Iar eu o sa incerc sa particip la cat mai multe competii de genul acesta, pentru a invata cat mai bine limba engleza (pe care o iubesc), pentru a-mi invinge timiditatea si pentru a capata mai multa incredere in mine.

******

Dennis Cratau | Shakespeare School student, ESU Public Speaking Competition finalist

Well, this experience was pretty cool and now I am more self-confident. I didn’t prepare too much for the speech, but I prepared myself by doing what I do every day. I prepared myself by listening to gamers talking on Youtube.

Maybe you want to know how I made my speech. I did it in three steps:

  1. Knowledge (I did my research);
  2. Strategy (I put the ideas together, and I made paragraphs);
  3. Execution (I started talking to myself, as I usually do).

To be honest, it was a hard task. I saw many well-prepared children, even older than me, so I thought… “What if I will be the best of them all?”

I kept that in mind, and I finished on the #1 place. It was totally worth it. Maybe it will help me later, and if not, at least I got some practice. Oh yeah! If you want to participate at this competition in the near future, feel free to do it. You will become more self-confident, you will get some practice, and you will meet awesome people (including me). So yeah, thanks for asking me about this competition, and hopefully I’ll see you next year! Good Byeeeee!

*****

Nectaria Vasile | Shakespeare School student, ESU Public Speaking Competition finalist

I loved being in this competition. It was awesome. I prepared a lot, this is true, but my parents and my friends supported me and they were patient with me. Of course, I had to repeat individually, but my friends listened to me and told me what was wrong.

I did my speech alone and my Shakespeare School teacher helped me improve it. My teacher showed me some wonderful speeches by two personalities and I saw that even personalities could be nervous. For me, it was easy to speak in front of the people at the competition because it’s easier to speak to people that I don’t know.

I think that this experience will help me in the future, because it already has. I am more trustworthy and less shy. All of you should try it. Be brave and you will find out how this experience will change your personality.

*****

Ți-a plăcut acest articol? Ți s-au părut folositoare sfaturile noastre? Atunci hai pe canalul nostru de YouTube sau pe pagina noastră de Facebook pentru și mai multe sfaturi și povești cu care te poți identifica!

Shakespeare School și-a creat o metodă de predare a limbii engleze inovatoare, care reprezintă o aplicare originală a Teoriei Inteligențelor Multiple. 

Ce înseamnă, concret, metoda noastră?
Profesorii identifică și adaptează atmosfera din clasă și activitățile, astfel încât ele să răspundă intereselor și aptitudinilor fiecărui cursant în parte. Folosim o mare varietate de resurse pentru a oferi calea cea mai rapidă și ușoară spre învățare luând în considerare darul fiecărui cursant în parte.

Descoperă și tu metoda Shakespeare School în cadrul lecțiilor demo de limba engleză!

Mai multe articole