De ce sunt mesele în familie importante pentru dezvoltarea copiilor

S-ar putea să crezi că cel mai mare beneficiu al meselor în familie este să te asiguri că toată lumea a mâncat în ziua respectivă. Cu toate acestea, mâncatul în familie înseamnă mai mult decât satisfacerea stării de foame: alimentează nevoile emoționale și îi apropie pe membrii familiei. 

Mesele în familie îi pot ajuta pe părinți să se asigure că cei mici cresc sănătos și formează o relație solidă cu părinții lor. Chiar dacă programul încărcat al membrilor familiei permite doar câteva mese în familie pe săptămână, toți veți avea de câștigat dacă faceți din acest lucru o tradiție.

De ce sunt esențiale mesele în familie pentru dezvoltarea copilului tău?

Mesele în familie le oferă copiilor un sentiment de stabilitate și securitate în timp ce ei cresc și își formează propriile personalități și abilități. Iată câteva motive pentru care ar trebui să faci o tradiție din a mânca împreună cu întreaga familie:

  • Mesele în familie oferă timp pentru conversații și pun accent pe compania și dragostea celuilalt. Simplul fapt că sunteți împreună ca o familie și discutați despre ziua pe care ați petrecut-o, poate fi suficient pentru a-i ajuta pe copii să rămână conectați cu voi. Încurajând o conversație plăcută și prietenoasă, toată lumea are șansa de a vorbi și de a fi ascultat. Indiferent de mesele pe care le luați împreună, veți avea ocazia să descoperiți ce se întâmplă în viața celuilalt.
  • Implică întreaga familie în pregătirea cinei și atribuie fiecărui membru o sarcină pentru a ajuta la pregătirea meselor. S-ar putea să descoperi că unele dintre cele mai bune conversații au loc în timp ce pregătiți o masă împreună. Lucrați ca o echipă pentru a împărți responsabilitățile. În timp ce copiii mai mari gătesc și fac curățenie, copiii mai mici vă pot ajuta la aranjarea mesei și la planificarea meniului. O altă opțiune este de a oferi fiecăruia șansa de a sugera sau de a-și pregăti singur mâncărurile preferate. Acest lucru îi va învăța pe copiii tăi cum să facă compromisuri și să-și exprime preferințele în mod corespunzător.
  • Pregătirea și servirea meselor în jurul aceleiași ore în fiecare zi va încuraja un sentiment de rutină și structură în casa voastră. Familia ta va ști că, dacă este aproape de ora 17:30, trebuie să ajungă acasă sau riscă să întârzie la cină. Stabilirea cinei la aceeași oră în fiecare zi descurajează, de asemenea, gustarea sau mâncatul între mese.

  • Întreabă cum a fost ziua fiecărui membru al familiei. Învață-ți copilul că este important să comunici și că ești cu adevărat interesat de ceea ce are de spus. Acordă destul timp pentru ca toți cei de la masă să vorbească și, în scurt timp, vei rămâne surprins când cei mici vor aștepta cu nerăbdare rândul lor să povestească. În timpul meselor în familie, îl poți ajuta pe copil să-și dezvolte abilități sociale, încurajându-l să vorbească despre experiențele și opiniile sale pe diferite subiecte.
  • Pregătirea cinei și mâncatul împreună este, de asemenea, o modalitate excelentă de a influența obiceiurile alimentare ale copiilor tăi. Discutați despre motivul pentru care sunt servite anumite alimente și despre cum să faceți alegeri sănătoase. Dați un exemplu pozitiv oferind mese echilibrate cu multe legume, fructe, cereale integrale și proteine ​​slabe. Discută cu copiii tăi despre modul în care alimentele oferă hrană și de ce este esențial să vă abțineți de la a mânca prea multe alimente procesate și, în special, dulciuri.
  • Copiii au șanse mai mari să exceleze la școală atunci când cresc în case în care mesele în familie fac parte din rutină. Acest lucru demonstrează că părinții implicați sunt esențiali pentru dezvoltarea armonioasă a copilului. În plus, copiii mai mici primesc un impuls semnificativ în abilitățile lingvistice și vocabular vorbind cu adulții și cu frații lor mai mari.

Cum menții o alimentație sănătoasă pentru cel mic?

Este vital să te asiguri că cel mic mănâncă sănătos pentru ca organismul său să primească toți nutrienții, mineralele, vitaminele și, în esență. Adică toate elementele bune pentru ca el să crească puternic și sănătos. Dacă nu ești sigur ce tip de mâncare este cel mai bun pentru copilul tău, mesele în familie sunt o oportunitate excelentă de a experimenta. În plus, iată câteva super-alimente cu care poți începe:

  1. Fructe de pădure

Cu un conținut ridicat de antioxidanți și vitamine, fructele de pădure sunt considerate super-alimente. Afinele, în special, sunt sănătoase pentru copii – specialiștii spun că îmbunătățesc imunitatea și funcția creierului și că promovează sănătatea ochilor. În cazul în care copiilor tăi nu le plac afinele, încearcă să le congelezi. Iată și alte idei:

  • amestecă afinele cu puțină apă sau suc natural de mere într-un blender și congelează-le în tăvi pentru cuburi de gheață. Poți folosi cuburile în smoothie-uri
  • combină-le cu iaurt
  • fă un smoothie cu fructe de pădure care include și afine. Adaugă iaurt, lapte sau orice altceva dorești și știi că îi place copilului.
  1. Curcan

Mulți oameni nu știu că curcanul este considerat de specialiști un super-aliment. Fiind slab în găsimi  și bogat în proteine, vitamine B, zinc și potasiu, curcanul este considerat un aliment sănătos pentru copii. Cel mai bun mod de a-l prepara este pur și simplu fiert; curcanul procesat nu este deloc indicat pentru copii. Iată și alte moduri în care poți servi curcan copiilor:

  • ca friptură sau chifteluțe
  • într-o salată 
  • tăiat felii într-un sandwich
  • dat prin pesmet și copt la cuptor în formă de nuggets
  1. Salate sau alte legume verzi

Broccoli, spanacul, urzicile, kale și alte salate sau alimente verzi nu sunt deseori alimente asociate copiilor, deși sunt incredibil de sănătoase. Dacă cel mic nu este încântat de legumele gătite, încearcă broccoli crud cu un sos simplu. Pentru spanac, kale și alte salate, iată câteva lucruri pe care le poți încerca:

  • toacă-le și folosește-le ca topping pentru pizza sau adaugă-le în chiftele
  • fă un green juice cu salată, bucăți de măr și suc natural de mere
  • folosește un blender pentru a transforma salata sau alte legume verzi în sosuri pentru paste sau pizza.

Mesele în familie sunt o oportunitate excelentă de a petrece timp de calitate împreună. Acest obicei îl poate ajuta pe copil să se descurce mai bine la școală, să facă alegeri pozitive și să creeze relații strânse cu părinții și frații săi. Cu această practică simplă, te poți apropia de copiii tăi, în timp ce ei cresc sănătoși și fericiți.

Shakespeare School și-a creat o metodă de predare a limbii engleze inovatoare, care reprezintă o aplicare originală a Teoriei Inteligențelor Multiple. 

Ce înseamnă, concret, metoda noastră? Profesorii identifică și adaptează atmosfera din clasă și activitățile, astfel încât ele să răspundă intereselor și aptitudinilor fiecărui cursant în parte. Folosim o mare varietate de resurse pentru a oferi calea cea mai rapidă și ușoară spre învățare luând în considerare darul fiecărui cursant în parte.

Descoperă și tu metoda Shakespeare School în cadrul lecțiilor demo de limba engleză!

Ți-a plăcut acest articol? Ți s-au părut folositoare sfaturile noastre? Atunci hai pe canalul nostru de YouTube sau pe pagina noastră de Facebook pentru și mai multe sfaturi și povești cu care te poți identifica!

Aboneaza-te la newsletter pentru a primi ultimele noutati:

Arhive