Blog

Flavia și mentalitatea de campion

Importanta stabilirii limitelor in viata copiilor 2

Printre cele mai importante abilități pe care un copil trebuie să și le însușească se numără capacitatea de a învăța din greșeli și de a nu lăsa eșecul să îl doboare. 

Micuța Flavia se poate mândri cu faptul că, încă de la o vârstă fragedă, și-a dat seama că oamenii nu ies întotdeauna învingători și că tocmai momentele acestea îi modelează pentru a deveni adulți ambițioși și puternici.

Încă de la grădiniță Flavia a arătat un interes deosebit pentru competiții. Mama ei spune că „Voia întotdeauna să fie prima. Și când a intrat la școală interesul ei pentru concursuri nu a scăzut, ba din contră. Trebuia să se înscrie la fiecare concurs de care auzea, ceea ce ne bucura enorm. 

Pe lângă faptul că încerca să își demonstreze cunoștințele, învăța și lucruri noi pe care le punea în practică în viața de zi cu zi. Singura problemă pe care am întâlnit-o, însă, a fost dificultatea cu care se confrunta când nu obținea rezultatul dorit. 

De aceea ne-am gândit că poate învățarea ca parte dintr-un colectiv i-ar arăta cât de important este să nu iei fiecare eșec ca pe o mare tragedie.”

Flavia abia ce intrase în clasa a IV-a când a început să frecventeze cursurile de la Shakespeare School. Părinții îi spuseseră dinainte că fiecare oră de engleză conține și mici jocuri și competiții și au sfătuit-o să încerce să se distreze și să vadă ce rezultate obține în felul acesta.

Zis și făcut. Chiar în prima oră de limba engleză, teacher a venit cu ideea unui joc prin care cei mici încercau să numească cât mai multe obiecte din jurul lor în limba engleză într-un minut. Cine câștiga avea să își aleagă o poreclă pentru restul orei. 

Flavia intrase deja în spiritul competiției. Știa că nu încape îndoială că va câștiga. În fond, era printre primii elevi la școală și limba engleză era printre preferatele ei. Când a venit rândul său, a reușit să numească 21 de obiecte din sala de clasă și de afară. Deja credea că se află pe primul loc. 

După încheierea jocului, spre surprinderea Flaviei, 2 alți colegi de-ai ei au numit mai multe obiecte ca ea. Cu toate acestea, gândindu-se la vorbele părinților ei care au îndemnat-o să se distreze și ascultând laudele lui teacher, nu i-a părut atât de rău că a pierdut. Din contră, a înțeles că trebuie să își completeze vocabularul, iar data viitoare, cu siguranță va ieși pe primul loc.

Minunile nu se întâmplă peste noapte și, ce-i drept, nici Flavia nu a reușit din prima să se ferească de sentimentul că a eșuat de fiecare dată când nu obținea rezultatul dorit la vreun concurs, fie la Shakespeare School, fie la școală.

Cu toate acestea, micuța este pe drumul cel bun. Părinții ei ne spun că se cunoaște o mare diferență în reacțiile ei față de rezultatele la învățătură și cele extrașcolare și că, în loc să o demoralizeze, o motivează să învețe și mai mult.

Ți-a plăcut acest articol? Ți s-au părut folositoare sfaturile noastre? Atunci hai pe canalul nostru de YouTube sau pe pagina noastră de Facebook pentru și mai multe sfaturi și povești cu care te poți identifica!

Shakespeare School și-a creat o metodă de predare a limbii engleze inovatoare, care reprezintă o aplicare originală a Teoriei Inteligențelor Multiple. 

Ce înseamnă, concret, metoda noastră?
Profesorii identifică și adaptează atmosfera din clasă și activitățile, astfel încât ele să răspundă intereselor și aptitudinilor fiecărui cursant în parte. Folosim o mare varietate de resurse pentru a oferi calea cea mai rapidă și ușoară spre învățare luând în considerare darul fiecărui cursant în parte.

Descoperă și tu metoda Shakespeare School în cadrul lecțiilor demo de limba engleză!

Mai multe articole