Blog

Jurnalul unui profesor de teatru: Shakespeare School Drama Club Showcase

A Tale Of a Gang Of Girls 3

Sâmbătă, 28 ianuarie. A sosit ziua cea mare!  

Douăzeci de cursanți ai Clubului de Teatru în Limba Engleză de la Shakespeare School au mari emoții pentru momentul mult așteptat: punerea în scenă a patru mini piese de teatru (scenete) la care au lucrat în ultimele cinci luni.  

În tot acest timp au muncit ca niște adevărați profesioniști și au învățat o mulțime de lucruri noi din sfera artei teatrale – de la mici detalii ale poveștilor create la momente mari, recuzită și mișcare scenică, scene emoționante și trucuri stilistice. Acum pregătesc ultimele detalii cu mare atenție. Totul, pentru a-și uimi publicul.  

Cine este publicul lor? Astăzi fiecare dintre cele două grupe de teatru își prezintă spectacolele, așa că toți elevii sunt, pe rând, interpreți și spectatori. Unii dintre ei au emoții, dar cu toții sunt foarte entuziasmați.

Începem ziua cu câteva jocuri de grup, asigurându-ne că toată lumea are șansa de a se cunoaște, deoarece, fiind două grupe separate, nu toți elevii s-au mai întâlnit până acum.  

Creăm ad-hoc un moment în care împărtășim și ne bucurăm de lucrurile care ne leagă și diferențele care ne deosebesc și ne fac unici.  

Este pentru prima dată când comunitatea de teatru Shakespeare School se reunește astfel, alăturându-se și câțiva cursanți de anul trecut.

Urmează cele patru spectacole, fiecare grup având 10-15 minute pentru a amenaja scena și a trece peste detaliile finale – unele dintre piese au momente mai complicate, implicând diverse elemente de recuzită, muzică și efecte sonore.  

După prima reprezentație, folosim acest timp pentru ca spectatorii, cursanți și ei, să poată oferi feedback – sub formă de mesaje scrise pe care le vom citi la finalul zilei – actorilor care tocmai au jucat. 

Temele primului modul din acest an al Clubului de Teatru au fost creativitatea, independența și responsabilitatea. 

Iata pe scurt descrierea fiecărui moment creat, pus în scenă și jucat de cursanții noștri: 

  • Magellan’s Mirror

Magellans Mirror 2

Cast: Carla, Maria, Lidia, Cleopatra and Ana C. 

Written by: Carla

When three friends find a lost treasure map, it sets off a story of discovery and exploration, of greed and friendship. The idea for the play came from Carla at the very beginning of the school year and was then developed in class. She was also one of the creative minds behind last year’s play, “Next Stop: Olympus”, which she co-wrote. 

The acting was so natural and the girls were perfect in their roles. I loved that it was a type of musical, the songs were very funny and all the audience laughed. I loved it so much!” – Ingrid, spectator.

“I loved it. My most favorite scene was when they found the treasure.” – Anna J, spectator.

 

  • A Tale of a Gang of Girls on All Hallows’ Eve

A Tale Of a Gang Of Girls 4
Cast: Alice, Ana C, Cleopatra, Alexandra, Carla, Lidia and Maria 

Written by: Alice, Cleopatra, Alexandra, Ana C, Teacher Radu 

Who is Dr. Hallow? An urban legend? A bedtime story to scare naughty children? The characters of this funny and scary Halloween play try to find out and stop the shadowy figure from ever harming anyone again!

“I liked your play, especially how the girls worked together to find Dr. Hallow” – spectator.

It was really spooky. I liked how we could imagine the haunted house. The story was really nice and they played it really well.” – spectator. 

 

  • Escaping Hell 

Escaping Hell 5

Cast: Daria, Eva, Luca, Ana D, Tudor and Mihnea
Written by: Eva and Daria 

After becoming good friends during last year’s Drama Club, Eva and Daria teamed up again to weave a story of dark secrets, dangerous encounters and plenty of twists and turns in this escape room thriller! This was perhaps one of the more ambitious scripts – and definitely the longest! – with the students also meeting up for a few Zoom rehearsals during the last week. 

“I don’t think it’s good. It’s great! I love everything and the story is perfectly written. The actors, the definition of perfect.” – Carla, spectator

It was very interesting. Good story and good ideas for rooms.” – Ana E, spectator

 

  • Ohio Nightmares

Ohio Nightmares 4
Cast: Irina, Maria, Nathalie, Ioana, Yanis, Ana E. and Anna J. 

Written by: Teacher Radu (adapted from the cast’s ideas) 

Ohio Nightmares started with an idea of a fantastical journey through the dreams and nightmares of a group of teenagers. It was initially just a series of skits, full of humour, light and dark. It relied heavily on improvisation and physical movement. All those elements, especially the humour, stayed, but in the end it grew into a story about family and relationships between different generations, about expectations, disappointment and love.

It was the most fun dream. The transition from dream to dream was interesting. Thanks for making me laugh!” – Ingrid, spectator

De la începutul anului, elevii au fost implicați în toate aspectele unei piese de teatru: conceperea personajelor, scrierea scenariilor, punerea în scenă și interpretarea, folosindu-și tot timpul abilitățile de limba engleză în acest proces.  

Aceste etape diferite au oferit tuturor șansa de a străluci în timpul cursului, dar în cele din urmă colaborarea grupurilor ne-a adus în acest moment: Drama Club Showcase, punctul culminant și celebrarea acestui prim modul.  

Aștept cu nerăbdare începerea celui de-al doilea modul, pe 4 februarie. După câteva sesiuni de joc în care ne vom distanța de personajele cu care am petrecut ultimele luni, fiecare grupă de teatru își va pune cap la cap ideile, vechi și noi, pentru a crea cel mai bun spectacol pentru sfârșitul anului școlar!  

 

Teacher Radu Ionescu 

 

Ți-a plăcut acest articol? Ți s-au părut folositoare sfaturile noastre? Atunci hai pe canalul nostru de YouTube sau pe pagina noastră de Facebook pentru și mai multe sfaturi și povești cu care te poți identifica!

Shakespeare School și-a creat o metodă de predare a limbii engleze inovatoare, care reprezintă o aplicare originală a Teoriei Inteligențelor Multiple. 

Ce înseamnă, concret, metoda noastră?
Profesorii identifică și adaptează atmosfera din clasă și activitățile, astfel încât ele să răspundă intereselor și aptitudinilor fiecărui cursant în parte. Folosim o mare varietate de resurse pentru a oferi calea cea mai rapidă și ușoară spre învățare luând în considerare darul fiecărui cursant în parte.

Descoperă și tu metoda Shakespeare School în cadrul lecțiilor demo de limba engleză!

Mai multe articole