Blog

Limita cuvinte concurs eseuri

Intrucat am primit multe comentarii legate de limita maxima admisa a unui eseu atat din partea participantilor la 2010 Shakespeare School Essay Competition, precum si din partea profesorilor care i-au indrumat, am dori sa clarificam acest aspect.

Respectarea limitei de cuvinte de 250 (pentru categoria 11-14 ani), respectiv de 350 cuvinte (pentru categoria 15-19 ani) a facut parte din criteriul de “Task Achievement“. In total, in cadrul procesului de jurizare au fost luate in calcul 5 criterii, fiecare notate cu cate 5 puncte: organisation & cohesion, register & vocabulary, originality & creativity, task achievement (respectarea cerintelor date), dar si overall effect (impresia generala pe care ne-au lasat-o). Asadar, punctajul maxim ce putea fi atribuit unui eseu a fost de 25 de puncte.

In cadrul criteriului de task achievement, pentru respectarea limitei de cuvinte s-a acordat 1 punct, restul de 4 puncte fiind acordate pentru respectarea temei eseului si a cerintelor de continut. Asadar un eseu care a excelat la toate cele 4 criterii, insa nu s-a incadrat in limita maxima impusa, a putut obtine 24 de puncte din totalul de 25, incadrandu-se astfel in finala. Asa se explica faptul ca puteti regasi in cadrul eseurilor castigatoare postate pe blog unele excelente, dar care au depasit limita cu 50-100 de cuvinte, tocmai pentru ca acesta nu a fost un criteriu eliminator.

Noi am setat de la bun inceput aceasta limita de cuvinte cu scop pur orientativ, deoarece credem ca nu ar fi corect fata de ceilalti participanti daca s-ar depasi cu mult limita maxima admisa, iar procesul de evaluare ar fi mult mai dificil (e greu de comparat un eseu de 250 de cuvinte cu unul de 5-600).

Ideea concursului de creatie in limba engleza este de a fi creativ intr-un numar limitat de cuvinte, de a exprima multe idei creative intr-un mod cat mai concis cu putinta. De altfel, veti remarca in cazul marilor castigatori (ale caror eseuri vor fi publicate pe blog) ca au putut respecta aceasta cerinta si au putut exprima multe idei intr-un spatiu limitat!

Noi consideram limita de cuvinte o bariera in calea creativitatii si de aceea nu am dorit sa fie criteriu eliminator, ci doar un criteriu de depunctare. Un eseu care depaseste cu mult aceasta limita nu se va putea numara niciodata printre marii castigatori si va fi bineinteles depunctat, insa nu descalificat din concurs daca respecta cu succes celelalte criterii de evaluare!

Cum vi se pare acest sistem de evaluare? Ce ati imbunatati pentru anul viitor daca ati avea ocazia?

Ți-a plăcut acest articol? Ți s-au părut folositoare sfaturile noastre? Atunci hai pe canalul nostru de YouTube sau pe pagina noastră de Facebook pentru și mai multe sfaturi și povești cu care te poți identifica!

Shakespeare School și-a creat o metodă de predare a limbii engleze inovatoare, care reprezintă o aplicare originală a Teoriei Inteligențelor Multiple. 

Ce înseamnă, concret, metoda noastră?
Profesorii identifică și adaptează atmosfera din clasă și activitățile, astfel încât ele să răspundă intereselor și aptitudinilor fiecărui cursant în parte. Folosim o mare varietate de resurse pentru a oferi calea cea mai rapidă și ușoară spre învățare luând în considerare darul fiecărui cursant în parte.

Descoperă și tu metoda Shakespeare School în cadrul lecțiilor demo de limba engleză!

Mai multe articole