Blog

Matei, în căutarea pasiunii pentru învățat

Cum se manifesta stresul la copii 4

Ca orice mulți alți copii care fac trecerea de la grădiniță la școala primară, Matei și-a descoperit „pasiunea” pentru a spune „NU” atunci când venea vorba de teme sau de învățat. Școala era cel mai mare inamic al său, susținând cu toate puterile că „Nu e atât de distractiv cum i-au spus părinții că va fi!”

Într-adevăr, înainte ca Matei să înceapă școala, părinții săi au încercat să îl pregătească pentru ce urma: teme, însușirea de cunoștințe din diverse domenii, dar și distracție. 

Ei bine, când a văzut că la școală temele sunt mai importante decât distracția, dezamăgirea lui a fost atât de mare, încât a refuzat să mai învețe.

„De ce trebuie să fac eu teme? Temele sunt plictisitoare și eu vreau să mă joc!” Asta auzeau părinții lui Matei de fiecare dată când se apropia ora de făcut teme. 

„Am încercat toate metodele recomandate de prieteni, de familie sau de profesori”, spune mama lui Matei. „Făceam temele cu el, le transformam în mici jocuri sau chiar am încercat odată să îl răsplătim cumva pentru fiecare temă corectă. Nimic nu a funcționat.”

Așa că, au recurs la o ultimă soluție: Internetul. Cu o simplă căutare pe Google, au descoperit zeci de articole scrise de persoane care se confruntau cu aceeași problemă. 

Când au citit poveștile altor părinți despre cât de dificil este să îi insufli copilului tău dragostea pentru învățătură, mai ales când este „asaltat” din stânga și din dreapta de jocuri video și alte lucruri care îi pot distrage atenția, s-au simțit ușurați că nu sunt singurii în această situație.

Unul dintre articolele pe care le-au citit sublinia cât de important este ca cel mic să descopere singur dragostea pentru studiu. Și, atunci, și-au dat seama că jocurile care îi plăceau lui Matei erau în engleză, videoclipurile pe YouTube la care se uita erau tot în engleză și desenele, la fel, în engleză. 

„Chiar dacă nu înțelegea mare lucru, Matei și-a însușit câteva cuvinte pe care le tot spunea prin casă. După ce am citit acel articol, nu ne venea să credem că nu observasem până atunci”, spune mama lui Matei. 

„Astfel, am hotărât să urmăm această recomandare și să îl înscriem la cursuri de engleză. Am ales Shakespeare School tot datorită unei recomandări de pe Internet din care am aflat că ei folosesc tehnici de mindfulness la cursuri și că asta ar putea ajuta copiii să învețe din plăcere.”

Acesta a fost începutul lui Matei la Shakespeare School acum mai bine de 2 ani. Deși la început era la fel de reticent ca la școală, a văzut că, pe lângă învățat, la cursurile de limba engleză contează și distracția. Elev acum în clasa a III-a, Matei este pasionat de citit atât în limba română, cât și în limba engleză. 

„Cu siguranță, călătoria sa pe meleagurile cunoașterii va continua multă vreme alături de Shakespeare School”, ne spune mama sa încântată de evoluția foarte bună a copilului ei.

Ți-a plăcut acest articol? Ți s-au părut folositoare sfaturile noastre? Atunci hai pe canalul nostru de YouTube sau pe pagina noastră de Facebook pentru și mai multe sfaturi și povești cu care te poți identifica!

Shakespeare School și-a creat o metodă de predare a limbii engleze inovatoare, care reprezintă o aplicare originală a Teoriei Inteligențelor Multiple. 

Ce înseamnă, concret, metoda noastră?
Profesorii identifică și adaptează atmosfera din clasă și activitățile, astfel încât ele să răspundă intereselor și aptitudinilor fiecărui cursant în parte. Folosim o mare varietate de resurse pentru a oferi calea cea mai rapidă și ușoară spre învățare luând în considerare darul fiecărui cursant în parte.

Descoperă și tu metoda Shakespeare School în cadrul lecțiilor demo de limba engleză!

Mai multe articole