Cum alegi la ce se uită copilul tău

În zilele noastre, copiii au acces la sute de canale TV și nenumărate resurse video pe Internet, așa că monitorizarea activității lor a devenit o adevărată provocare pentru fiecare părinte. Youtube este, de asemenea, o platformă îndrăgită de majoritatea copiilor, unde micuții pot găsi desene animate, videoclipuri interactive, cântece distractive și o mulțime de alte tipuri de conținut. Totuși, platformele asemănătoare cu Youtube conțin riscuri pe care cei mici nu le pot evita întotdeauna, de aceea este musai ca părinții să creeze un control parental puternic. 

Întrucât nu orice produs media este neapărat potrivit pentru un copil, părinții trebuie să găsească un mod potrivit de a le verifica activitatea, istoricul de căutare și conținutul la care se uită. Nu te „culca pe o ureche” gândindu-te că ai creat un set de reguli bine definite pe care copilul le cunoaște atunci când accesează Internetul, pentru că nu este exclus să dea peste un conținut sensibil pentru vârsta sa. Cu atât mai mult în momentele în care nu se află acasă. 

Controlul parental este, deci, o metodă eficientă care te poate ajuta să fii atent la ce fel de conținut privește copilul ore în șir pentru a crea o experiență plăcută și distractivă pentru cel mic pe Internet. În limita timpului stabilit, bineînțeles, timp care nu trebuie să depășească limitele recomandate de specialiști pentru fiecare categorie de varsta

În fond, Internetul nu este în totalitate un spațiu periculos pentru cel mic, ci poate fi un adevărat tărâm plin de beneficii pentru dezvoltarea celui mic, atâta vreme cât nu accesează conținut nepotrivit și nu se exagereaza cu timpul petrecut în fața ecranelor.

Întâi de toate, încearcă să înțelegi de ce preferă copilul un anumit tip de conținut

Să luăm drept exemplu platforma Youtube pe care am menționat-o anterior. Copiii găsesc aici o sumedenie de videoclipuri care mai de care mai interesante și distractive. De aceea, Youtube îndeplinește nevoile psihologice ale copiilor și adolescenților, folosind un design specific și un algoritm care îi menține pe cei mici „lipiți” de platformă. Acest lucru duce, uneori, la adevărate crize de furie din partea micuților atunci când părinții încearcă să le impună niște limite în ceea ce privește uitatul la videoclipuri sau desene animate.

Cele trei nevoi psihologice fundamentale ale copiilor la care apelează platformele de acest tip sunt: nevoia de conexiune, de competență și de control. Copiii sunt extrem de receptivi la conținutul pe care îl îndrăgesc și alți copii de vârsta lor, conectându-se cu aceștia prin intermediul intereselor comune. De asemenea, au un sentiment puternic de satisfacție când reușesc să caute singuri subiecte interesante pe care vor să le aprofundeze. 

Un alt motiv pentru care copiii adoră să vadă filmulețe pe Youtube, în comparație cu programele difuzate la televizor, se datorează imprevizibilității platformei. Copiii simt adrenalină și un sentiment profund de anticipare când accesează platforme similare cu Youtube pentru că nu știu ce îi va aștepta. În fiecare secundă apar noi videoclipuri pe care copiii le pot viziona ca o formă de evadare de la rutina lor bine definită creată de părinți. 

În plus, copiii simt că dețin controlul absolut asupra a ce vizionează pentru că aleg singuri conținutul pe care îl ”consumă”, precum și momentul specific al zilei când fac asta. În schimb, programele TV probabil că vor continua să aibă un orar strict de difuzare, pe care copiii nu îl pot controla, trebuind să se adapteze acestuia. În unele cazuri, faptul că la TV nu se difuzează desenul preferat al celui mic în momentul în care vrea să-l vadă îi poate provoca un sentiment puternic de frustrare. În schimb, pe Youtube poate vedea oricând dorește desene animate sau videoclipuri distractive.

De asemenea, trebuie luat în considerare și faptul că celor mici le place enorm de tare conținutul creat de alți copii sau tineri de vârsta lor. Conținutul imprevizibil îi îndeamnă pe copii să își dorească mai mult de la viitorul lor. 

Apoi, încearcă niște strategii de monitorizare:

  • Abonează-te la canalele potrivite – încurajează-l pe copil să se aboneze doar la câteva canale favorite după ce ți-ai dat și tu acordul, în loc să petreacă ore în șir pe Youtube căutându-și filmulețele. În plus, nu uita să pornești notificările pentru a ști când se postează un videoclip nou. 
  • Creează playlist-uri – un mod bun de a monitoriza ce exact vede copilul pe Internet este să creezi tu câteva playlist-uri cu conținutul său preferat. De exemplu, dacă îi place un anumit desen animat, încearcă să găsești episoadele și să le pui într-un singur playlist pe care să-l aibă la îndemână.
  • Schimbă puțin regulile – în loc să-i oferi o perioadă de timp din zi în care poate vedea videoclipuri pe Internet, încearcă să îi oferi cantități de conținut. Cu alte cuvinte, îndeamnă-l să aleagă 3-4 videoclipuri care i se par interesante pentru a le viziona, în loc să caute timp îndelungat zeci de filmulețe fără să aleagă într-un final unul care îi stârnește interesul.

În cele din urmă, alege conținutul alături de copil

Puține lucruri îl frustrează mai mult pe copil decât sentimentul că nu are deloc independență și că nu își poate face singur alegerile. Așadar, gestionați împreună conținutul video pe care îl poate viziona pe Internet sau la TV:

  • Toate la timpul lor – când este cel mai bun timp pentru ca cel mic să se uite singur la TV sau la filmulețe pe Internet? De obicei, această perioadă coincide cu momentul în care învață (și începe să înțeleagă) conceptul de timp. Timpul începe să devină mai puțin abstract pentru copii în jurul vârstei de 5 ani, când încep să interacționeze cu ceasurile și calendarele la grădiniță. Totuși, este indicat să aștepți până ce copilul va ști să citească singur ceasul. Astfel, vei putea să aplici mai ușor regulile legate de timpul permis de vizionare al filmulețelor.
  • Fii extra atent la ce este potrivit vârstei sale – este crucial să alegi conținut video (fie că sunt filmulețe pe Youtube sau desene animate difuzate pe televizor) care este special creat pentru copiii de vârsta sa. Conținutul ar trebui să reflecte activitatea sa zilnică sau să aibă și un caracter educativ. De asemenea, copilul trebuie să fie interesat și să dorească să interacționeze cu ce vizionează. 
  • Faceți alegeri împreună – pe lângă faptul că cel mic își poate exercita independența și spiritul critic, veți reuși să petreceți timp în plus de calitate împreună. De asemenea, te vei conecta și mai mult cu copilul tău aflând care îi sunt interesele. Vorbește deschis cu micuțul despre subiectele care i se par interesante, de stilurile de videoclipuri care îi plac sau de desenele lui preferate pentru a alege un conținut potrivit personalității sale.

Nu este ușor să faci alegeri legate de timpul petrecut de copii în fața ecranelor. Deși specialiștii nu recomandă întru totul acest lucru, nu poti evita ca cel mic să nu vizioneze conținut video de unul singur, fie la școală sau acasă. De aceea este important să stabilești reguli clare și să creezi un control parental puternic.

Shakespeare School și-a creat o metodă de predare a limbii engleze inovatoare, care reprezintă o aplicare originală a Teoriei Inteligențelor Multiple. 

Ce înseamnă, concret, metoda noastră? Profesorii identifică și adaptează atmosfera din clasă și activitățile, astfel încât ele să răspundă intereselor și aptitudinilor fiecărui cursant în parte. Folosim o mare varietate de resurse pentru a oferi calea cea mai rapidă și ușoară spre învățare luând în considerare darul fiecărui cursant în parte.

Descoperă și tu metoda Shakespeare School în cadrul lecțiilor demo de limba engleză!

Ți-a plăcut acest articol? Ți s-au părut folositoare sfaturile noastre? Atunci hai pe canalul nostru de YouTube sau pe pagina noastră de Facebook pentru și mai multe sfaturi și povești cu care te poți identifica!

Aboneaza-te la newsletter pentru a primi ultimele noutati:

Arhive