Cum beneficiaza copiii de abilitatea lor innascuta de invatare a unei limbi straine

copii scoala

Limbajul reprezinta aspectul fundamental al comunicarii, principalul mijloc prin care fiintele umane isi prezinta ideile si impartasesc ceea ce gandesc celor din jur. Caracteristicile unice ale limbajului au permis civilizatiei umane sa infloreasca si sa se extinda exponential in diverse domenii de cunoastere.

Data fiind importanta acestei functii, este esential pentru copii sa dobandeasca competentele aferente limbajului, cat mai devreme. De ce este bine insa ca acestia sa invete si o limba straina, la o varsta frageda?

Aceasta este intrebarea la care astazi ne-am propus sa oferim un raspuns concret, ce are la baza cele mai importante descoperiri ale expertilor in educatie. Citeste in continuare pentru a descoperi principalele moduri in care copiii beneficiaza de invatarea timpurie a unei limbi straine.

Abilitatea innascuta a copiilor de a invata o limba straina

“Educatia este imblanzirea unei flacari, nu umplerea unui vas” (Socrate)

La o varsta frageda, copiii detin o abilitate innascuta de a dobandi cu usurinta orice limbaj. Aceasta este cunoscuta in literatura de specialitate cu denumirea de Language Acquisition Device (LAD), conform teoriei expuse de reputatul lingvist Noam Chomsky.

Aceasta abilitate se afla in creierul fiintelor umane, in primele etape ale vietii. Aceasta permite dobandirea rapida a vocabularului vast si a sistemului gramatical al limbii native si a celor straine. Studiile efectuate in acest domeniu au dezvaluit faptul ca disponibilitatea si utilitatea sa scad pe masura ce copilul inainteaza in varsta.

Acest lucru face ca adultii sa opuna mai multa rezistenta, in mod involuntar, atunci cand invata o limba straina. Astfel, este mai dificil pentru un adult sa deprinda cunostintele necesare, in comparatie cu un copil.

De ce?

Deoarece copiii sunt capabili sa faca acest lucru instinctiv si usor, din placere si nu din obligatie. Cu alte cuvinte, copiii care incep sa invete limba engleza in primii ani de viata, vor inregistra performante mai bune decat cei care incep sa o invete in perioada scolara. Acestia din urma vor deveni, la randul lor, mai avansati decat adultii care invata limba engleza.

language acquisition device

Teoria perioadei critice de invatare a celei de a doua limbi

O alta teorie importanta care sustine importanta invatarii unei limbi straine la o varsta frageda este cea a perioadei critice de invatare. Aceasta a devenit populara datorita celebrului lingvist Eric Lenneberg, care a publicat lucrarea “Biological Foundations of Language” in anul 1967.

Conform acesteia, exista o fereastra ideala de timp ce determina varsta la care fiintele umane pot invata cel mai rapid si mai eficient o limba straina. Aceasta fereastra este reprezentata de primii ani de viata umana.

La nivel biologic, copiii sunt precum buretii de bucatarie. Acestia au capacitatea cognitiva de absorbtie rapida a noilor informatii, in mod inconstient. Aceste constatari sunt sustinute si de studiile efectuate de echipa Dr. Paul Thomson, profesor de neurologie la UCLA. Acestea au aratat faptul ca sistemele creierului, specializate in invatarea unei limbi straine, cresc rapid de la sase ani pana la pubertate.

Prin urmare, cu cat copilul va beneficia mai devreme de stimulii necesari, cu atat va stapani mai usor si la un nivel mai performant noul sistem gramatical, indiferent de complexitatea acestuia.

Un copil care invata, din placere, limba engleza la o varsta frageda, va scapa de necesitatea de a o invata, din obligatie, mai tarziu, in viata de adult.

Aboneaza-te la newsletter pentru a primi ultimele noutati:

Arhive