Stabilirea unei rutine sanatoase in familie in timpul pandemiei in 6 pasi simpli

In aceasta perioada marcata de neliniste si de incertitudini, principala noastra preocupare este felul in care ne putem mentine familiile sanatoase si echilibrate emotional.

Rutinele cu care am fost obisnuiti inainte au fost perturbate de pandemie si parca incolteste tot mai mult in noi frica ca vom fi obligati sa #stamacasa o perioada tot mai indelungata. Stirile ingrijoratoare din intreaga lume ruleaza fara intrerupere pe toate canalele de televiziune, la radio, online si chiar si in cercurile noastre de prieteni.

In calitate de parinti, stim ca va luptati cu o grija in plus: va intrebati cum sa le explicati copiilor ce se intampla, in conditiile in care nici voi nu ati gasit inca raspunsuri la unele intrebari.

In cele din urma, tot ceea ce conteaza la finalul zilei este modul in care va puteti mentine pe voi insiva si pe copii puternici emotional. Din acest motiv, astazi ne-am gandit ca ar fi util sa venim in sprijinul vostru cu o lista de 6 pasi simpli pe care ii puteti urma pentru a stabili o rutina sanatoasa in familie in timpul pandemiei.

1. Faceti tot posibilul sa va mentineti rezilienti

Stiati ca sanatatea noastra mintala se bazeaza, in mare parte, pe rutinele noastre fizice? Din pacate, aceastea sunt primele pe care avem tendinta sa le abandonam in situatii de criza, intrucat avem impresia ca nu mai sunt la fel de importante.

Ceea ce trebuie sa stiti insa este ca acestea sunt esentiale in astfel de momente, in care avem atat de multa nevoie sa ne agatam de obiceiuri sanatoase pentru a ne mentine echilibrul:

  • Activitate fizica – Miscarea zilnica este esentiala atat pentru copii, cat si pentru adulti. Exercitiile fizice va imbunatatesc starea de spirit si sporesc nivelul de energie al tuturor membrilor familiei. Intrucat in aceasta perioada #stamacasa, puteti opta pentru antrenamentele online pentru a va mentine in forma.
  • Odihna adecvata – Atunci cand petrecem aproape tot timpul acasa, avem tendinta de a dormi mai mult decat este necesar sau de a renunta la programul de odihna cu care eram obisnuiti. Desi poate parea ca nimic nu se mai respecta in aceasta perioada, este esential sa pastrati o rutina de somn care sa va asigure odihna adecvata.
  • Nutritie inteligenta – Chiar daca #stamacasa, este important sa nu ne lasam prada mancatului emotional si sa acordam atentie sporita calitatii alimentelor pe care le consumam. In plus, oricand de tentant ar suna, nu este recomandat sa folosim deserturile ca recompense pentru noi sau pentru copii in aceasta perioada. Adoptati o dieta echilibrata care sa ofere organismului vostru nutrientii de care are nevoie.
  • Mentinerea relatiilor cu cei dragi – Chiar daca trebuie sa respectam conditiile de distantare sociala, acest lucru nu inseamna ca trebuie sa abandonam oamenii din jurul nostru. Tehnologia ne pune la dispozitie resursele necesare pentru a ne mentine in contact cu toti cei dragi si a le oferi ajutorul atunci cand au nevoie.

2. Stabiliti si respectati rutina familiei

Creierul nostru iubeste rutina, stiati acest lucru? Atunci cand nu o mai putem respecta, ne simtim inconfortabil si nelinistiti. Adevarul este ca oricine, indiferent de varsta, functioneaza mai bine atunci cand respecta un program cu care este obisnuit.

Din acest motiv, pentru a va adapta in aceasta perioada si a va mentine echilibrati si productivi, este recomandat sa stabiliti si sa respectati o rutina in familie:

  • Programati activitatile fizice ale familiei pentru intreaga saptamana;
  • Stabiliti programul aferent activitatilor de scoala ale copiilor;
  • Programati activitatile voastre zilnice de lucru;
  • Stabiliti programul aferent altor activitati atat pentru copii, cat si pentru adulti.
  • Implicati-va acum in activitati pentru care nu aveati niciodata timp inainte.
  • Asigurati-va ca petreceti timp impreuna si ca va sustineti emotional.

3. Adoptati masuri de preventie si de protectie

Iata care sunt principalele masuri de preventie pe care este indicat sa le respectati:

  • Spalarea mainilor ori de cate ori este necesar.
  • Asigurati-va ca si cei mici folosesc tehnici adecvate de igienizare a mainilor.
  • Evitati strangerile de mana si incercati sa nu va atingeti fata.
  • Curatati frecvent zonele pe care membrii familiei le utilizeaza cu produse adecvate.
  • Pastrati distanta sociala recomandata de autoritati.

4. Profitati de avantajele educatiei online pentru copii si adulti

Pandemia a transformat cursurile online intr-o necesitate peste noapte. Pivotarea la acestea a trebuit sa fie efectuata rapid, motiv pentru care este important sa va asigurati ca alegeti cele mai bune servicii online pentru voi si pentru copii in aceasta perioada.

Iata ce caracteristici trebuie sa indeplineasca cursurile online pe care le alegeti, pentru a beneficia de avantajele educatiei de calitate in mediul virtual:

  • Alegeti cursuri online de la furnizori de incredere, cu experienta dovedita in domeniu.
  • Mizati pe profesionalismul celor mai buni specialisti in domeniul in care decideti sa frecventati cursuri online.
  • Cereti asistenta ori de cate ori este necesar, pentru a va asigura ca beneficiati de avantajele pe care cursurile online le ofera.

5. Asigurati-va ca familia isi pastreaza calmul

Nu uitati, copiii proceseaza lucrurile altfel decat noi, adultii!

  • Discutati cu ei, indemnati-i sa va adreseze intrebari atunci cand au nelamuriri, oferiti-le raspunsuri scurte si la obiect.
  • Folositi-va de aceasta perioada pentru a le oferi celor mici o lectie pretioasa: aceea de a se mentine echilibrati chiar si atunci cand le este frica sau sunt ingrijorati. Aceasta lectie se preda cel mai bine prin puterea propriului exemplu.

Astfel, veti contribui la mentinerea linistii in familie si in comunitatea in care traiti.

6. Mindfulness in familie

Tehnicile de Mindfulness pot ajuta toti membrii familiei sa isi dezvolte rezilienta in timpul pandemiei, indiferent de varsta. Este esential sa acordati atentie felului in care va raportati la ceea ce se intampla in jur, sa va validati emotiile si sa le acceptati.

In plus, este bine sa discutati cat mai mult posibil cu copiii despre emotiile pe care le simt in aceasta perioada. Faceti impreuna exercitii de respiratie timp de cateva minute in fiecare zi, pentru a va calma sistemul nervos, a va oxigena creierul si a va antrena atentia.

Iata un exercitiu de respiratie Mindful pe care il puteti face impreuna cu cei mici acasa:

  • Alegeti o pozitie confortabila, cu spatele drept si inchideti ochii;
  • Respirati normal timp de 5 minute, spunand in gand cuvantul “inspir” atunci cand inspirati si cuvantul “expir” atunci cand expirati.
  • Aceste cuvinte vor servi ca o ancora pentru mentinerea atentiei pe toata durata exercitiului.
  • Daca simtiti ca va pierdeti atentia, redirectionati-o cu blandete si intelegere catre exercitiu.
  • La final, constientizati ceea ce simtiti atat fizic, cat si mental.

Asadar, atunci cand exista o problema, exista intotdeauna si solutii. Trebuie doar sa ne distantam suficient de problema, pentru a ne acorda sansa sa vedem ce putem face pentru a iesi cu bine din situatia respectiva. In cazul pandemiei, ceea ce putem face este:

Sa facem tot posibilul sa ne mentinem calmi si rezilienti.
Sa stabilim si sa respectam o rutina sanatoasa a familiei.
Sa adoptam masuri de preventie si de protectie.
Sa profitam de avantajele educatiei online pentru copii si adulti.
Sa adoptam tehnici de Mindfulness care ajuta sa ne mentinem echilibrul emotional.

La Shakespeare School, transformam provocarile din contextul actual in SOLUTII SMART in limba engleza pentru voi.

Am pregatit cursuri premium de vara pentru copii, adolescenti si adulti si va invitam sa deveniti membri ai comunitatii online Shakespeare School, in care copiii, adolescentii si adultii invata engleza SMART de acasa, indiferent de locatia in care se afla.

Aboneaza-te la newsletter pentru a primi ultimele noutati:

Arhive