Cei Patru C si cursurile de engleza de la Shakespeare School

Educatie pentru secolul 21 la Shakespeare School

O noua era, noi cerinte

Este tot mai evident ca in societatea moderna nu mai este suficient sa ii invatam pe copii un set de notiuni abstracte, sau eventual unele pe care le vor pune in practica doar in anii de scoala.

Devine necesar sa ii echipam pe copii cu abilitati interdisciplinare care sa le serveasca zilnic, sa ii ajute sa se adapteze constant si sa faca fata cu succes provocarilor vietii din secolul vitezei si al digitalizarii. Spre deosebire de generatiile anterioare, copiii nostri sunt supusi unei avalanse de informatii si stimuli, trebuie sa se fereasca de pericole precum cyberbullying sau cyberpredators sau sa se pregateasca pentru meserii neinventate inca. Simultan, trebuie sa isi gaseasca implinirea si echilibrul interior. Dar cum?!

Cei Trei R vs. Cei Patru C

Daca in secolul XIX primau ca importanta in educatie Cei Trei R– citire, scriere si aritmetica (The Three Rs- reading, writing and arithmetic), autorul american Alvin Toffler remarca: „analfabetii secolului XXI vor fi aceia incapabili sa invete, sa uite si sa invete din nou”. Cu alte cuvinte pe masura ce stiinta s-a dezvoltat, chiar ametitor de rapid in ultimele decenii, a aparut ca fenomen analfabetismul functional.

Asa ca specialisti in stiintele educatiei au convenit asupra abilitatilor menite sa le asigure succesul copiilor in secolul XXI. Aceste abilitati sunt cunoscute sub numele Cei Patru C (The Four Cs) iar autoritatile australiene sau cele din Statele Unite lucreaza deja pentru implementarea acestora la nivel national.

Cei Patru C la Shakespeare School

Cei patru C la Shakespeare School:

  1. Comunicarea (Communication)

Simpla decizie de a ne incuraja si sustine copiii sa invete o limba straina reprezinta un prim pas in a‑i ajuta sa isi imbunatateasca abilitatile de comunicare. In primul rand, copiii care invata o limba straina se exprima cu mai multa usurinta in limba materna, deoarece prin studierea si invatarea unui sistem lingvistic nou se dezvolta noi conexiuni neuronale.

De asemenea, abilitatea de a comunica in limba engleza reprezinta accesul garantat al vorbitorului in medii de lucru multi nationale si accesul la cultura globala.

Studierea limbii engleze intr‑un grup de studiu incurajeaza cursantii sa comunice unii cu ceilalti pentru a rezolva diverse task‑uri educationale, dar si pentru a se adresa profesorului in chestiuni uzuale.

  1. Creativitatea (Creativity)

Creativitate la Shakespeare School

Incurajam constant copiii sa gaseasca rezolvari noi si creative pentru exercitiile de limba engleza. Pentru aceasta, fiecare exercitiu este gandit sau regandit in forme variate – competitii, curse, jocuri statice sau dinamice, prezentari video, dezbateri, teatru, joc cu marionete, joc de rol. Adesea, refacem forma unor exercitii de manual intr-un format dinamic astfel incat copiii sa se adapteze in mod creativ la rezolvarea cerintelor.

Dincolo de exercitiile de gramatica si vocabular impuse de fiecare nivel in parte, continutul lectiilor include tematici diverse, de actualitate, menite sa ii puna pe copii in situatii noi, realiste. De asemenea, folosim materiale variate, care sa stimuleze interesul copiilor, de exemplu zaruri, buzzers, mingiute, magneti. Chiar si un simplu plici poate deveni material educational!

Produsul finit al invatarii – proiect, discurs si prezentare, eseu – implica prin definitie creativitatea. Exista linii mari de ghidaj, dar in final fiecare copil are libertatea de a gasi, selecta si folosi idei si metodere de punere in practica.

  1. Colaborarea (Collaboration)

Colaborare la Shakespeare School

Colaborarea incepe inca de la stabilirea regulilor de comportament in grupa de studiu. Le insuflam cursantilor viziunea ca nimeni nu este mai mult sau mai putin important. Suntem un grup, o comunitate din care fac parte si parintii, si invatam impreuna pentru a ne atinge telul educational.  In plus, nu invatam doar de la profesor, ci deprindem lucruri si unii de la ceilalti, fiind mereu atenti la ceea ce se intampla si se vorbeste in jurul nostru – doar in limba engleza.

  1. Gandirea Critica (Critical thinking)

Gandirea critica la Shakespeare School

Constientizarea si corectarea activa a greselilor este foarte importanta. Pentru a verifica intelegerea notiunilor predate, nu ne limitam la teste formale! O corectura cu pixul rosu poate trece neobservata, o corectura verbala poate deveni o ceva stanjenitor pentru copil. Asa ca adesea, copiii colaboreaza si isi evalueaza reciproc raspunsurile si rezolvarile.

Pentru proiectele, compunerile sau dialogurile lor, cursantii nostri primesc atat feedback direct si aplicat de la profesori, cat si evaluarea si sfaturile colegilor de grupa. Lectiile sunt predate ca exercitii de guided discovery, descoperire ghidata. Pentru cursanti, lectia este un puzzle, pe care ei il rezolva prin logica, ghidati, prin colaborare si comunicare.

Astfel, invatarea devine o experienta directa, palpabila si memorabila, nu doar o simpla activitate de copiere de la tabla si dictare!

Educatie pentru viitor

Revenind la tematicile diversificate abordate la cursurile Shakespeare School, ele sunt menite sa stimuleze imaginatia copiilor dar si sa ii determine sa rezolve diferite cerinte din ipostaze noi. De exemplu, folosind Google Maps, cum explicam in engleza traseul pe care putem ajunge dintr-un loc in altul? Cum cerem indicatii?

Sau, prin joc de rol, inchipuindu-ne ca suntem angajatori, cum tinem un interviu de angajare in limba engleza? Ce intrebam si ce raspundem? Ce candidat selectam si de ce?

Profesorii de la Shakespeare School lucreaza in permanenta, nu doar pentru a inlesni copiilor procesul de invatare a limbii engleze, dar si pentru a le asigura dezvoltarea personala armonioasa. Aplicand cele mai noi strategii in educatia mondiala, succesul vine pe cat mai multe planuri – in viata academica, personala si in viitoarea cariera profesionala.

Loredana Manolache, profesor la Shakespeare School

Aboneaza-te la newsletter pentru a primi ultimele noutati:

Arhive